جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: 333407

سلامت نیوز-*سیما هاشمی: مقامات بهداشتی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند اولین مورد «فلورونا»، عفونت همزمان آنفولانزا و ویروس کووید 19 را ثبت کرده اند.

ثبت اولین عفونت همزمان آنفولانزا و کرونا

به گزارش سلامت نیوز، این عفونت مضاعف زمانی شناسایی شد که آزمایشات یک زن باردار برای هر دو عفونت در بیمارستان بیلینسون در پتاچ تیکوا، در مرکز اسرائیل، مثبت شد. این خانم باردار علیه هیچ یک از این ویروس ها واکسینه نشده و از بیمارستان مرخص شده است.


وزارت بهداشت اسرائیل هنوز در حال بررسی این پرونده است و هنوز مشخص نشده آیا ترکیب این دو ویروس ممکن است باعث بیماری شدیدتر شود یا خیر. البته در مورد این بیمار هر دو بیماری خفیف بوده است.
مقامات بهداشتی معتقدند که بیماران دیگری نیز به هر دو ویروس آلوده شده اند، اما هنوز تشخیص داده نشده اند.


پروفسور آرنون ویژنیتسر، متخصص زنان و زایمان و مدیر بخش زنان بیمارستان، گفت: «سال گذشته، ما شاهد موارد آنفولانزا در میان زنان باردار یا در حال زایمان نبودیم. امروز ما شاهد مواردی از ویروس کرونا و آنفولانزا هستیم که شروع به افزایش موارد کرده است و واقعیت این است که از لحاظ تئوری هم امکان عفونت همزمان این دو مورد وجود دارد.»


دکتر ویژنیتسر خاطرنشان کرد که این زن علائم غیرمعمول شدیدی را تجربه نکرده است و حال عمومی او خوب بوده است و علائم معمول هر دوی بیماری‌ها در او شدید نبوده است.

*مترجم

منبع: دیلی اکسپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha