سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد نسخ را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنیم و در برخی استانها این رقم به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است.

بیش از ۸۰ درصد نسخ را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدمیرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: خدمت در حوزه درمان از مصادیق خیر جمعی است و کادر درمان تأمین اجتماعی بابت چنین توفیقی شکرگزار خداوند است. کادر درمان در شرایط سخت و بیماری کرونا که همه دنیا را درگیر کرده است؛ ایثارگرانه و جانانه مشغول خدمت‌رسانی هستند. به روح شهدای عزیز سلامت درود می‌فرستیم و برای همکاران محترم و پرتلاش حوزه درمان که همچنان با جوانمردی پای عهد و پیمان هستند؛ آرزوی سلامتی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی که برخورداری از تأمین اجتماعی را حق همگانی می‌داند؛ گفت: عدالت، امنیت، آسایش و آسودگی خاطر، که همگی از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی هستند باید از طریق تأمین اجتماعی محقق شوند اما واقعیت این است که هنوز بسیاری از مردم از حقوق خود نسبت به تأمین اجتماعی مطلع نیستند و آگاهی مناسبی نسبت به تأمین اجتماعی در سطح جامعه وجود ندارد. مطالبه‌گری نسبت به تأمین اجتماعی را نه تنها تهدید نمی‌دانیم بلکه این رویکرد، فرصتی برای سازمان و نظام رفاه و تأمین اجتماعی است و باید بیش از گذشته به این حوزه توجه داشته باشیم و رویکرد انتقادی و مطالبه‌گری نسبت به تأمین اجتماعی را از درون این سازمان تقویت کنیم.

 موسوی ادامه داد: برای مثال بسیاری از اقشار مختلف مردم نسبت به مقوله مهمی همچون طرح بیمه خانواده ایرانی آگاهی ندارند و بسیاری از مردم و بانوان مزایای این طرح را نمی‌شناسند لذا باید مردم را برای استفاده از خدمات تأمین اجتماعی آگاه کنیم. درمان تأمین اجتماعی نیز از مصادیق مهم حق همگانی است؛ تأمین اجتماعی وظیفه ارائه خدمات درمانی به نیمی از جمعیت کشور را دارد و کیفیت خدمات درمانی به عنوان حق همگانی، باید مورد مطالبه عمومی باشد. این وظیفه ماست که متناسب با هزینه‌ای که برای خدمات درمانی پرداخت می‌شود؛ خدمات با کیفیت و مطلوب تولید کنیم، همچنین در حوزه خرید خدمات سلامت با کیفیت و رسیدگی در اسناد پزشکی موظفیم که از اموال و منابع جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی به دقت صیانت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توصیه به دولتمردان برای استفاده از نظارت مردمی، گفت: حوزه درمان از جمله بخش‌هایی است که امکان استفاده از این ظرفیت به خوبی فراهم است و باید با ایجاد سازوکار دقیق و کارآمد، بهترین استفاده از نظارت مردمی صورت گیرد.

 موسوی خرید خدمات راهبردی درمانی را مورد تأکید قرارداده و گفت: ما وظیفه داریم که تعهدات خود را در قبال جامعه برای ارائه خدمات درمانی مطلوب اجرا کنیم و هدف‌گذاری و افق چشم‌انداز ما در حوزه درمان تأمین اجتماعی، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند بیمار بجز رنج بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشد.

وی استفاده بهینه از منابع انسانی و منابع فیزیکی را از دیگر مسائل بسیار مهم در حوزه درمان تأمین اجتماعی دانست و اظهار داشت: توجه به ظرفیت بالای منابع انسانی در حوزه درمان از اولویت‌های ویژه ماست و باید از انگیزه نیروی انسانی برای ایجاد تحول در سازمان استفاده کنیم. در حوزه درمان تأمین اجتماعی، قطعاً با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، کارهای بزرگی قابل انجام است و نقش مثبت و ارزشمند کادر درمان در خانواده بزرگ تأمین اجتماعی غیر قابل انکار است.

 موسوی کاهش پرداخت از جیب مردم را از تکالیف قطعی و بسیار مهم تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در بیماری‌های صعب العلاج باید صیانت مالی از بیماران را توسعه دهیم زیرا بروز چنین بیماری‌هایی در صورت ضعف در صیانت مالی از بیمار، ممکن است منجر به ایجاد شرایط ناگوار برای خانواده‌ها شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طراحی نظام ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت: امیدواریم در قانون بودجه سال آینده، تکلیف قانونی مشخصی برای این مسئله تعیین شود چرا که اکنون بعد از گذشت ۹ سال از شروع برنامه پزشک خانواده در ۲ استان، لزوم تکمیل این طرح‌ها کاملا روشن است.

موسوی با اشاره به پیشرفت موفقیت‌آمیز برنامه نسخه الکترونیک، تکمیل این برنامه را از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی دانسته و وعده رفع مشکلات و کاستی‌های احتمالی آن را داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد نسخ را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنیم و در برخی استانها این رقم به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است. تأمین اجتماعی هوشمند و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت گام بعدی ما در این مسیر است و به دنبال جایگزین کردن قواعد الکترونیک با مداخلات انسانی می‌رویم.

 موسوی با اشاره به تعداد زیاد نیروهای قراردادی در حوزه درمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبه درست و برحق کادر درمان بویژه پزشکان و پرستاران برای تبدیل وضعیت را پیگیری کرده و انتظار داریم که با فراهم شدن آسایش خاطر و امنیت شغلی همکاران خدمات مطلوب‌تری به جامعه ارائه شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ایجاد تحول و پیشرفت را در بسیاری موارد با اصلاح رویکردهای مدیریتی قابل انجام دانست و گفت: در موارد زیادی با کارهای کوچک و بدون نیاز به صرف هزینه می‌توانیم آثار قابل توجهی در زمینه پیشرفت و تحول ایجاد کنیم و برخی گره‌گشایی‌ها تنها از طریق بازنگری فرآیندها قابل انجام هستند که انتظار داریم مدیران سازمان اینگونه موارد را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 موسوی در پایان از زحمات داریوش پناهی‌زاده مدیرکل سابق درمان تأمین اجتماعی استان تهران قدردانی و برای بابک عدلی که از پزشکان متخصص تامین اجتماعی است، برای تصدی این مسئولیت و خدمت شایسته به بیمه شدگان آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha