دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 335112

چسب زخم بستر یکی از مهم ترین لوازم پزشکی و بهداشتی می باشد که در بسیاری از موارد قابل استفاده می باشد. چسب زخم بستر موجود در فروشگاه حافظ طب نوین یکی از بهترین چسب زخم بسترها می باشد که می توانید با مراجعه به سایت شرکت تجهیزات پزشکی حافظ طب یا تماس با کارشناسان این مجموعه اقدام به خرید نمایید.

آشنایی با چسب زخم بستر

چسب زخم بستر یکی از مهم ترین لوازم پزشکی و بهداشتی می باشد که در بسیاری از موارد قابل استفاده می باشد. چسب زخم بستر موجود در فروشگاه حافظ طب نوین یکی از بهترین چسب زخم بسترها می باشد که می توانید با مراجعه به سایت شرکت تجهیزات پزشکی حافظ طب یا تماس با کارشناسان این مجموعه اقدام به خرید نمایید.

چسب زخم بستر برای بیماران مختلف از جمله افراد دیابتی، بیماران سرطانی و افرادی که دارای جراحات پوستی سطحی تا عمیق هستند، قابل استفاده می باشد. انواع چسب زخم بستر در بازار موجود می باشد که باید با توجه به شرایط فرد مورد نظر، خریداری و استفاده شود.

گفتنی است که چسب زخم بستر نیز مورد استقبال مردم قرار گرفته و به علت کیفیت خوب و قیمت های مناسب، بسیاری از افراد از این نوع چسب زخم بستر نیز استفاده می کنند. چسب مخصوص زخم بستر برای زخم های سطحی تا عمیق کاربرد داشته و در انواع مختلف ژله ای،کامفیل، هیدروکلوئید، آلژینات کلسیم، حاوی نقره و برخی از موارد دیگر وجود دارند.

اگر می خواهید از بهترین چسب زخم بستر استفاده کنید، بایستی به بیمار و شرایط وی و همچنین میزان عمق زخم مورد نظر توجه کنید تا مناسب ترین چسب زخم بستر را انتخاب نمایید. یکی از مهم ترین ویژگی های چسب زخم بستر ضد آب بودن و انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد.

این چسب ها به گونه ای ساخته شده اند که در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته و می توانید بدون هیچ مشکلی در هنگام استحمام نیز از این چسب ها استفاده کنید.

 قابل ذکر است که چسب زخم بستر از مواد مختلفی از جمله کربوکسی متیل سلولز و آلژینات کلسیم و برخی از مواد دیگر تشکیل شده است که باعث جلوگیری از گسترش عفونت و آلودگی در محل زخم می شود.

 از جمله علل اصلی به وجود آمدن زخم بستر در افراد می توانیم به مواردی از جمله کم تحرکی و عدم ورزش، نشستن طولانی مدت پشت میز یا بر روی تخت، پرخوری و استفاده از سیگار و مشروبات الکی که باعث عدم تحرک بدنی می شوند، عدم توجه به سبک زندگی صحیح و برخی از موارد دیگر اشاره کنیم.

معمولا افرادی که هیچ نوع تحرک و فعالیتی ندارند و در اکثر اوقات با گوشی یا کامپیوتر مشغول می باشند، بعد از گذشت مدتی، دچار بیماری زخم بستر می شوند.

آشنایی با چسب زخم بستر

چسب زخم بستر یکی از مهم ترین لوازم بهداشتی و پزشکی می باشد که در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده می گردد.

 به همین دلیل جهت جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، بهترین راه این است که سبک زندگی خودتان را عوض کرده و حتما اقدام به ورزش و فعالیت نمایید. با ورزش کردن و داشتن تغذیه سالم و زندگی به سبک صحیح و رعایت برخی موارد ( عدم استفاده از سیگار و مشروبات الکی و نوشابه و....) تا حد زیادی می توانید از ایجاد زخم بستر جلوگیری نمایید.

انواع چسب زخم بستر و ویژگی آن ها

در این بخش به بررسی انواع چسب زخم بستر پرداخته و نکات کلیدی و مهم در مورد آن را بیان می کنیم:

  • چسب ژله ای یا کامفیل
  • چسب فوم
  • چسب آلژینات کلسیم
  • چسب حاوی نقره
  • چسب عسل

 چسب ژله ای یا کامفیل نیز از جمله چسب زخم بسترهایی است که از چسبندگی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این نوع چسب در برابر میکرو ارگانیسم ها از خود واکنش نشان داده و در صورت ترشح زخم و ایجاد عفونت بر روی محل زخم،  عملیات جذب و پاکسازی عفونت توسط ماده آلژینات کلسیم صورت می گیرد و به صورت یک ژل جذب کننده عفونت و میکروب عمل می کند.

این نوع چسب زخم نیز در برابر آب مقاوم بوده و هنگام استحمام می توانید از آن استفاده نمایید. معمولا این نوع چسب زخم بستر قابل استفاده در موارد مختلفی از جمله زخم های وریدی با عمق کم، سوختگی های معمولی و زخم های سطحی و جزئی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha