با وجود اینکه تکنیک های زیبایی سرشار از "ضروریات و اصول مراقب از پوست " پیچیده هستند ، رمزگشایی  روتین مراقبت از پوست روزانه سخت تر از همیشه است. قفسه های رنگارنگ و ادعاهای بیش از حد واقعی غالباً بیشتر از مفید بودن گیج کننده هستند. منظورم این است که یک نفر واقعاً به چند مورد ضروری نیاز دارد؟و حداقل های روتین پوستی روزانه کدامند؟

حداقل روتین روزانه مراقبت از پوست در سال 2022 کدامند؟

اکثر ما فقط برای یک روتین ساده مراقبت از پوست وقت داریم.

با وجود اینکه تکنیک های زیبایی سرشار از "ضروریات و اصول مراقب از پوست " پیچیده هستند ، رمزگشایی  روتین مراقبت از پوست روزانه سخت تر از همیشه است. قفسه های رنگارنگ و ادعاهای بیش از حد واقعی غالباً بیشتر از مفید بودن گیج کننده هستند. منظورم این است که یک نفر واقعاً به چند مورد ضروری نیاز دارد؟و حداقل های روتین پوستی روزانه کدامند؟

همه ما می دانیم که مراقبت از پوست، هم برای سلامت کلی شما و هم برای کاهش علائم پیری ضروری است. اما با این همه محصولات جدید با شعارهای مختلف ،انتخاب سخت است. اگر وسواس به خرج دهیم تقریبا پیدا کردن یک روتین ساده مراقبت از پوست غیرممکن به نظر می رسد،چه برسد به رعایت و انجام دادن آن.

حتی اگر متعهد هستید که روتین مراقبت از پوست خود را ساده تنظیم کنید ، باز هم باید چند قانون را رعایت کنید. برای اینکه به پازل پیچیده مراقبت از پوست برسیم ، مقالات روز دنیا را بررسی کردیم تا بفهمیم دقیقاً چه اصولی مهم ترین هستند.

طبق اصول علمی روز دنیا حداقل روتین روزانه مراقبت از پوست به شرح زیر است:

1.روزانه از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید تا زمانی که به خواب می روید ، پوست شما تنش های زیادی به خود می بیند. قرار گرفتن در معرض آلودگی های مضر اشعه ماوراء بنفش و آلودگی های محیطی باعث آسیب و پیری پوست می شود.

دکتر هدر راجرز  ( Heather Rogers ) متخصص پوست و بنیانگذار Modern Dermatology می گوید: "صورت خود را قبل از خواب بشویید. شما باید آلودگی های محیطی روزانه را از روی صورت خود پاک کنید تا به پوست خود کمک کنید تا خود را ترمیم کرده و برای یک روز دیگر آماده شود."

حداقل روتین روزانه مراقبت از پوست در سال 2022 کدامند؟

2.همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آسیب اشعه ماوراء بنفش در تمام طول سال ، نه فقط در تابستان ، بر پوست تأثیر می گذارد. شما بارها و بارها آن را شنیده اید ، اما این واقعیت دارد SPF. برای مراقبت از پوست ضروری است. مرطوب کننده با SPF کفایت نمی کند. شما باید از یک محصول واقعی ضد آفتاب استفاده کنید. در نهایت مطلع گشتیم که ضد آفتاب کامل با SPF مناسب ضروریست. به دنبال برندهای گران قیمت نباشید .پیشنهاد می کنم ضد آفتاب سانیورا SUNIVERA رو بررسی کنید.

دکترالکس سرون Alex Serron، متخصص پوست در این باره می گوید: "خورشید مسئول 90 درصد از پیری پوست است ، بنابراین SPF بین SPF 30 و SPF 50 بهترین محصول ضد پیری است که می توان خرید. باید هر روز ، بدون توجه به فصل یا اگر قرار است داخل خانه باشید ،بازهم استفاده کنید. فراموش نکنید که اشعه UVA ، که باعث پیری پوست می شود ، می تواند از پنجره ها نفوذ کند".

دکتر شرین ایدریس Shereene Idriss، متخصص پوست در Union Square Dermatology می گوید: " وجود تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست قطعاً می تواند ترسناک به نظر برسد ، اما فقط به یاد داشته باشید که چند اصل اولیه و ساده را رعایت کنید، مانند حداقل .SPF 30 اگر فکر می کنید SPF 15 مناسب است، خود را فریب می دهید." دکتر ایدریس همچنین می گوید: "رعایت اصول اصلی برای روتین پوستی روزانه شما کافی است. "

3.دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید

پوست شما هیدراتاسیون و رطوبت خود را در طول روز از دست می دهد ، هیدراتاسیونی که پوست شما را شاداب و جوان نگه می دارد. دو بار در روز ، یک بار در صبح و یک بار در شب از مرطوب کننده استفاده کنید. دکتر سرون Alex Serron می گوید: "این عادت روزانه باعث می شود که شما پوست خود را در چرخه سالم نگه دارید و بدانید که سلول های پوست برای سلامت خود به رطوبت کافی نیاز دارند."

4.گاهی اوقات لایه برداری کنید ، نه هر روز

"هنگامی که خیالتان از روتین پوستی روزانه خود راحت شد، توصیه می کنم چند بار در هفته لایه برداری را با یک لایه بردار ملایم انجام دهید زیرا این امر باعث از بین رفتن سلول های مرده سطحی پوست می شود و به ترکیبات فعال در محصولات مراقبت از پوست شما ،اجازه نفوذ بهتر می دهد. در نهایت منجر به داشتن پوستی سالم تر و صاف تر می شود. "

5.یک محصول ضد پیری و جوانساز اضافه کنید

رعایت سه مرحله اول  عنوان شده در این مقاله برای حفظ سلامت پوست ضروری است. با این حال ، برای بهینه سازی بیشتر یک روتین پوستی روزانه ، توصیه می شود یک محصول ضد پیری را نیز در نظر بگیرید.محصولاتی را انتخاب کنید که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ریز مغذی های گیاهی باشد.

دکتر ادریس Shereene Idriss توضیح می دهد: "رتینول (یک محصول قوی و بدون نسخه از یک رتینوئید) یکی از محصولات مفید است، زیرا یکی از آن ترکیبات کمیابی است که می تواند به عمق پوست شما وارد شود و تولید کلاژن را در منبع تحریک کند. با گذشت زمان ، از نظر علمی ثابت شده است که رتینول به یکنواخت شدن بافت ، کاهش خطوط ریز ، کاهش چین و چروک و حتی اندازه منافذ کمک می کند."

حداقل روتین روزانه مراقبت از پوست در سال 2022 کدامند؟

6.زیاد وسواس به خرج ندهید

قرار است مراقبت از پوست سرگرم کننده باشد ، بنابراین به خود اجازه ندهید استرس بگیرید.یک اصول متناسب با ویژگی های زندگی خود برنامه ریزی و رعایت کنید.

یک راه عالی برای شروع:

 دکتر راجرز Heather Rogers می گوید: "برای شروع در پیداکردن یک شوینده صورت که دوست دارید تمرکز کنید و هر شب از آن استفاده کنید.این مرحله ساده مهمترین است زیرا به شما کمک می کند عادت مراقبت از پوست ساده ای را مدیریت کنید و در آینده کارهای بیشتری برای پوست خود انجام خواهید داد."

اگر می خواهید در مورد اهمیت و راهنمایی مراقبت از پوست  و انتخاب روتین روزانه موثر در زندگی خود بیشتر بدانید ، متخصصین آیریک تجهیز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم اصولی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    عالی و کاربردی بود