سلامت نیوز:عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ ، با اشاره به قدرت سرایت اومیکرون، گفت: این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده آمار روزانه اومیکرون به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برسد، به شرطی که تست انجام شود.

احتمال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بیمار اومیکرون در روز/مدارس تعطیل شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پیام طبرسی، ظهر چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در لایو اینستاگرامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد وضعیت شیوع اومیکرون در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

وی با عنوان این مطلب که قدرت سرایت اومیکرون قائل مقایسه با سویه های قبلی نیست، افزود: سرعت انتقال اومیکرون باعث می‌شود که تعداد مبتلایان بیشتر از پیک‌های قبلی باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: این احتمال هست که در صورت انجام تست کافی، تعداد مبتلایان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در روز برسد.

طبرسی افزود: با افزایش موارد ابتلاء، قطعاً تعدادی از بیماران نیاز پیدا می‌کنند در بیمارستان بستری شود که این موضوع می‌تواند به چالشی برای نظام سلامت کشور تبدیل شود.

وی با عنوان این مطلب که دوره پیک اومیکرون بین یک ماه تا ۴۵ روز خواهد بود، گفت: بایستی با اتخاذ تدابیری، جلوی شدت پیک را بگیریم.

طبرسی تاکید کرد: هر گونه علائم سرماخوردگی را اومیکرون می‌دانیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: در اواسط دی ماه تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان ۳۰ نفر بود که الان تا ۲۵۰ نفر هم رسیده و از این تعداد، یک سری نیاز به بستری پیدا می‌کنند.

طبرسی گفت: ما نگران کسانی نیستیم که ۳ دوز واکسن زده اند و بیماری زمینه‌ای ندارند، بلکه نگران واکسن نزده‌ها هستیم.

وی با اعلام اینکه مرگ و میر کرونا در سنین بالا خیلی بیشتر است، ادامه داد: طول دوره اومیکرون ۵ روز است و ۵ روز بعد حتماً باید با ماسک تردد کنند.

طبرسی در ارتباط با درمان اومیکرون، گفت: مصرف قرص استامینوفن، شربت دیفن هیدرامین و قرنطینه در منزل، برای درمان اومیکرون کافی است.

وی افزود: کودکان زیر ۵ سال بیشتر درگیر اومیکرون می‌شوند و به دلیل اینکه نمی‌توانند خوب دارو بگیرند، مراجعات به بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد به طوری که بخش‌های اطفال پر شده و این موضوع ما را برای آینده نگران کرده است.

طبرسی ادامه داد: محیط مدرسه برای بچه‌ها خطرناک است و ستاد ملی کرونا بهتر است تعطیلی‌ها را زودتر اعمال کند.

وی افزود: آمار اومیکرون صعودی خواهد شد و باید با اعمال محدودیت‌ها، به کنترل بیماری کمک کنیم.

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: مردم در حال حاضر برای اعمال جراحی غیر اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha