سلامت نیوز:اسپری بینی جدید عرضه شده در هند برای درمان کووید-۱۹ در بیماران بزرگسال مبتلا به کووید-۱۹ که در معرض خطر پیشرفت بیماری هستند مفید است.

عرضه اسپری بینی با قابلیت نابودی سویه‌های مختلف کرونا در ۲ دقیقه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا شرکت داروسازی گلنمارک با مشارکت شرکت SanOTize تولید اسپری بینی نیتریک اکسید (فابی اسپری) را در هند آغاز کرده است.

به گزارش ایندین نیوز،نتایج کارآزمایی فاز سوم این اسپری در هند نشان داد که با کمک آن طی ۲۴ ساعت بار ویروسی ۹۴ درصد و طی ۴۸ ساعت ۹۹ درصد کاهش می‌یابد.

اسپری بینی نیتریک اکسید (NONS) در بیماران کووید-۱۹ ایمن و به خوبی قابل تحمل بود. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که گلنمارک اسپری NONS خود را با نام تجاری فابی اسپری (FabiSpray) به بازار عرضه می‌کند.

این اسپری برای از بین بردن ویروس کووید-۱۹ در مجاری تنفسی فوقانی طراحی شده است و هنگامی که روی مخاط بینی اسپری شود دارای خواص ضدمیکروبی با اثر ویروس‌کشی مستقیم بر سارس-کوو-۲ است.

این شرکت توضیح داد که اسپری بینی به‌عنوان یک مانع فیزیکی و شیمیایی در برابر ویروس عمل و از اینکوباسیون و انتشار آن به ریه‌ها جلوگیری می‌کند و برای درمان بیماران بزرگسال کووید-۱۹ که در معرض خطر بالای پیشرفت بیماری هستند، ساخته شده است.

رابرت کراکارت، مدیر ارشد بازرگانی این شرکت اظهار کرد: این اسپری بینی، ضد ویروسی موثر و ایمن برای کووید-۱۹ خواهد بود و مطمئن هستیم که گزینه درمانی مورد نیاز برای مبتلایان است و درمان به موقع را به بیماران ارائه می‌دهد.

عرضه اسپری بینی با قابلیت نابودی سویه‌های مختلف کرونا در ۲ دقیقه

نتایج آزمایش‌های فاز سوم اسپری با کاهش بار ویروسی ۹۴ درصد در ۲۴ ساعت و ۹۹ درصد در ۴۸ ساعت همراه بود.

گلنمارک تاییدیه تولید و بازاریابی را از تنظیم‌کننده داروی هند و کنترل‌کننده داروی عمومی هند برای اسپری بینی نیتریک اکسید دریافت کرده است.

دکتر مونیکا تاندون، معاون ارشد و رئیس توسعه بالینی شرکت مذکور گفت: «در سناریوی فعلی، با سویه‌های نوظهور جدید که قابلیت انتقال بالایی را نشان می‌دهند اسپری NONS  گزینه مفیدی در مبارزه با این ویروس در هند ارائه می‌کند».

وی افزود: در مطالعات انجام شده در دانشگاه ایالتی یوتا ایالات‌متحده ثابت شده است که این اسپری ۹۹.۹ درصد از ویروس سارس-کوو-۲ ازجمله آلفا، بتا، گاما، دلتا و انواع اپسیلون را در عرض ۲ دقیقه از بین می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha