سلامت نیوز:تحقیقات جدید نشان می دهد که درمان جایگزینی هورمون یائسگی (HRT) با کاهش خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ در میان زنان مرتبط است.

ارتباط هورمون درمانی در زنان با کاهش مرگ های کرونایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،محققان دانشگاه اومئو سوئد با بررسی داده‌های آنلاین پی بردند در میان زنان یائسه ۵۰ تا ۸۰ ساله مبتلا به کووید ۱۹، احتمال مرگ ناشی از آن در زنانی که استروژن را به عنوان بخشی از درمان HRT برای علائم یائسگی دریافت می‌کردند کمتر از نصف آنهایی بودند که استروژن دریافت نمی‌کردند.

به گزارش وب مِد، محققان می‌گویند: «این مطالعه ارتباط بین سطح استروژن و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را نشان می‌دهد.»

«مالین ساند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «هورمون‌درمانی یائسگی فواید کوتاه‌مدتی دارد، اما بر اساس این مطالعه یا سایر مطالعات مشاهده‌ای، نباید به زنان توصیه کرد که HRT را به خاطر یک مزیت فرضی برای کاهش مکرونایی مصرف کنند.»

مطالعات انجام‌شده در اوایل پاندمی نشان می‌دهد که زنان ممکن است در مقایسه با مردان حفاظت بهتری در مقابل کووید ۱۹ داشته باشند.

بر اساس آمارهای جدیدتر آژانس بهداشت عمومی سوئد، حدود ۴۵ درصد از ۱۶۵۰۱ نفری که از زمان شروع پاندمی در این کشور بر اثر کووید ۱۹ جان باخته‌اند، زن و ۵۵ درصد مرد هستند.

بررسی‌ها نشان داد زنانی که میزان استروژن تقویت‌شده به خاطر دریافت درمان HRT داشتند، حدود ۵۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بر اثر کووید ۱۹ بودند.

محققان می‌گویند: «در نتیجه، داروهایی که سطح استروژن را افزایش می‌دهند ممکن است در تلاش‌های درمانی برای کاهش شدت کووید ۱۹ در زنان یائسه نقش داشته باشند، اما آن‌ها تاکید می‌کنند که این مسئله باید در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده مورد مطالعه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha