یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 336432

سلامت نیوز: بسیاری از افراد با فرارسیدن فضل بهار دچار حساسیت و علائم آن می شوند. متخصصان توصیه می کنند با شناخت این علائم و اقدام زودهنگام جهت کنترل حساسیت ها و مصرف داروهای آلرژی می توان با حساسیت بهاری بهتر مقابله کرد.

برای حساسیت فصلی آماده شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شروع حساسیت ها و آلرژی های فصلی، شناخت و تشخیص نشانه های این بیماری از نشانه های کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته یک متخصص، آلرژی های بهاری یک آزاردهنده دائمی هستند، اما اگر روی همه گیری کرونا تمرکز کنید، ممکن است شما را غافلگیر کنند.

دکتر مارک کوربت (Mark Corbett)، رئیس کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی در این رابطه گفت: مردم هنوز کووید ۱۹ را در ذهن خود دارند. آنها ممکن است روی همه گیری کرونا تمرکز کرده باشند و به آلرژی های بهاری فکر نکنند اما ممکن است علائم این حساسیت در هر کسی آشکار شود و مردم این علائم را به جای نشانه های کووید ۱۹ بگیرند.

وی در این رابطه توصیه کرد: یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با آلرژی بهاری، پیشی گرفتن از علائم است. بهتر است مصرف داروهای آلرژی خود را دو تا سه هفته پیش از شروع معمول خارش و عطسه شروع و توجه داشته باشید که به دلیل تغییرات آب و هوایی، علائم ممکن است زودتر از حد معمول ظاهر شوند.

هم بیماری کووید ۱۹ و هم آلرژی های بهاری می توانند علائمی مانند سرفه، خستگی و سردرد ایجاد کنند. اما کووید ۱۹ به ویژه نوع اومیکرون آن می تواند باعث احتقان بینی، آبریزش بینی، عطسه  و علائم عفونت سینوسی شود در حالی که آلرژی به ندرت باعث تب می شود.

اگر فکر می کنید ممکن است مبتلا به کووید ۱۹ باشید، در اسرع وقت آزمایش دهید. کوربت توصیه کرد: اگر کووید ۱۹ نداشته و علائم شما برای مدت طولانی تری باقی ماند باید به مختصص مراجعه کرده یا برای آلرژی فصلی آزمایش دهید.
در وهله اول مهم است که محرک های آلرژی خود را بشناسید تا بتوانید آنها را به درستی درمان کنید. به گفته کوبت، ممکن است وسوسه شوید که پنجره های خانه یا ماشین خود را باز کنید تا هوای تازه بهاری را تنفس کنید اما اگر به گرده گل آلرژی داشته باشید، این ایده اصلا خوب نیست. درعوض، شما باید هم در خانه و هم در ماشین خود از تهویه مطبوع استفاده کنید تا گرده ها را فیلتر کنید.

توصیه می شود در اوایل فصل به متخصص آلرژی خود مراجعه کنید. پزشک می تواند راه های مختلفی را برای درمان علائم آلرژی شما ارائه دهد. یکی از بهترین درمان ها برای برطرف ساختن آلرژی، ایمونوتراپی است که از تزریق یا قرص برای هدف قرار دادن محرک های خاص آلرژی استفاده می کند و می تواند شدت علائم شما را تا حد زیادی کاهش دهد. واکسن ها و قرص های آلرژی نیز می توانند از ایجاد آسم در برخی از کودکان مبتلا به آلرژی فصلی جلوگیری کنند.


منبع: consumer.healthday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha