سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: با اختصاص دو هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده و همراهی خیرین نیک اندیش،‌ ضمن خداحافظی با همه مدارس کانکسی، اقدامات لازم برای جمع‌آوری این مدارس می‌شود.

خداحافظی با مدارس کانکسی در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یوسف نوری در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، اظهار کرد: مدارس کانکسی با توجه به شرایط یک دوره زمانی و با توجه به ضرورت توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم راه‌اندازی شدند، اما امروز تلاش دولت مردمی بر آن است تا شرایط یکسان آموزشی در سراسر کشور حتی در دورترین و صعب‌العبورترین مناطق ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌بر اهمیت توجه به دانش‌آموزان و شرایط تحصیلی آن‌ها، بیان کرد: شوق به آموختن از رویکردهای آموزش و پرورش است که مستلزم ایجاد شرایط مناسب تحصیلی برای متربی (دانش‌آموز) است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در ساحت‌های شش گانه و تأثیر آموزگاران بر این مهم، تاکید کرد: آموزگاران نه تنها وظیفه تعلیم را به نحو احسنت انجام می‌دهند بلکه با هوشیاری وظیفه تربیت اسلامی متربی را نیز برعهده دارند که در هر دوره‌ای با بروز هرگونه بحران اعم از بلایای طبیعی می‌بینیم که چطور برخی از افراد بدون اینکه چشم داشت مالی داشته باشند به همنوعانشان کمک می‌کنند و این نوعی از حکمت است.

نوری در ادامه اضافه کرد: یادگیری تنها بخشی از رسالت آموزش و پرورش است و بخش عظیم آن تربیت نیرویی در تراز اسلام و حکمت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است که در اوج مهربانی و عطوفت فرمانده بزرگ جهان اسلام بود. تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و تصویب سند تحول بنیادین در جمهوری اسلامی نیز پیرو همین تفکر اجرایی شد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد عدالت اجتماعی از منظر اسلام، تصریح کرد: ایجاد عدالت آموزشی بخشی از عدالت اجتماعی است که تلاش مجموعه وزارتخانه با ایجاد فضای کلاسی مناسب و آموزش آموزگاران دستیابی به این مهم است.

وزیر آموزش و پرورش بهره‌مندی از روش‌های نوین در آموزش و پرورش را از رویکردهای این وزارتخانه عنوان و مطرح کرد: نشست‌های هم‌اندیشی با صاحب‌نظران حوزه امور تربیتی و اجرای روش‌های نوین در این راستا انجام می‌شود.

نوری ضمن تاکید بر وظیفه مهم آموزگاران در اجرای سند تحول بنیادین، ادامه داد: آموزگاران نقش اساسی در اجرای این سند مهم دارند و لازم است که برای اجرای سند تمامی عناصر تربیتی از بسته‌های توانمندسازی که توسط مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی طراحی شده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین ایجاد تحول در مفاهیم را در پی دارد، گفت: در سند راهبردی-عملیاتی وزارت آموزش و پرورش اهداف کلانی برنامه‌ریزی شده و با تمام توان اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از احداث و نوسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس خبر داد و افزود: اعتبار احداث و نوسازی ۱۰ هزار سرویس بهداشتی تا شروع سال تحصیلی آینده تأمین شده است.

نوری با اشاره به تأمین نیروی انسانی متخصص برای آموزش و پرورش گفت: برای ۲۰ سال آینده برنامه‌ریزی لازم برای تأمین نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha