سلامت نیوز:وزیر کشور درباره نحوه کنترل مسافران نوروزی که با خودروی شخصی به سفر می‌روند، توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح درباره نحوه کنترل مسافران نوروزی در شرایط کرونایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه مقابله با کرونا که ظهر امروز سه شنبه ۱۶ اسفندماه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اولین موضوع جلسه امروز در قرارگاه بحث آثار روانی و آسیب‌های اجتماعی کرونا بود. یکی از موضوعاتی که به قرارگاه سپرده شده و دنبال می شود این است که آثار روانی چه از نظر اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در همین رابطه گزارشی توسط سازمان روانشناسی کشور و دوستان در وزارت بهداشت ارائه شد و درباره حوزه های آموزشی و پژوهشی و مداخلات بررسی هایی انجام و تصمیماتی گرفته شد.

وزیر کشور با بیان اینکه برای ما اهمیت دارد که به غیر از آثار جسمی آثار روانی کرونا نیز در بررسی های انجام شده مشخص شود، ادامه داد: گروه‌های مخاطب باید شناسایی و مورد آموزش قرار بگیرند همچنین مداخلات لازم برای مواجهه با این مشکل صورت بگیرد.

وزیر کشور گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده درباره جلسه با متولیان آستان های مقدس بود و همچنین سازمان اوقاف بود. ضمن اینکه یکی از بهترین عملکردها در ایام کرونا از سوی این آستان های مقدس بوده در رابطه با ایام پیش رو به ویژه ایام نیمه شعبان و ایام نوروز برای اینکه بتوانیم مانند گذشته مراقبت های لازم برای رعایت پروتکل ها را داشته باشیم با مسئولان مربوطه بحث و گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: بحث سفرهای داخلی و خارجی در ایام نوروز یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود و تذکرات لازم درباره حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتی برای رعایت کامل پروتکلها داده شد. همچنین در حوزه اصناف تذکراتی برای کنترل تجمعات و رعایت پروتکل ها داده شد.

وزیر کشور گفت: در سفرهای خارج از کشور نیز مسافران باید برای ورود و خروج به کشور تست منفی پی سی آر به همراه داشته باشند و همچنین واکسن زده باشند.

وحیدی درباره نحوه کنترل مسافران نوروزی که با خودروی شخصی به سفر می روند در سامانه ایران من گفت: باید مراقبت کرد و فعلا برای اینکه کار برای مسافران سخت نشود ملاک پلاک خودروها است اما مردم باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha