چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 336890

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که " امید" باید به جامعه رزیدنتی بازگردد؛ اذعان کرد: تعداد قابل توجهی از ظرفیت های دستیاری در رشته های مختلف پر نشد و بحث انصراف نیز مطرح است.حل مشکلات معیشتی، ضوابط آموزشی همکاران در کشیک ها و رعایت شان و جایگاه رزیدنت ها توسط اساتید و مسئولان دانشگاه ضروری است.

خالی ماندن تعداد قابل توجهی از ظرفیت های دستیاری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد رئیس زاده، صبح امروز( چهارشنبه ۱۸ اسفند 1400) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به همراه معاونان سازمان نظام پزشکی، در ابتدا به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات سازمان پرداخت و در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان در پاندمی کرونا، گفت: موج ششم را علیرغم درگیری بالا، ولی نسبت به موج‌های قبلی، با آمار پایین‌تری پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: چنین وضعیتی ناشی از پوشش واکسیناسیون بوده است که در حال حاضر توانسته ایم جزو کشورهای برتر در پوشش واکسیناسیون قرار بگیریم.

رئیس زاده ادامه داد: البته توصیه‌هایی نیز برای مردم داریم که با توجه به اعیاد شعبانیه و نوروز، باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا شاهد بازگشت روزهای سخت کرونایی نباشیم‌.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی زدن ماسک و شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله گذاری، به همراه تزریق دوز سوم، مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از گسترش بیماری است.

وی با بیان اینکه در دوز سوم هنوز شرایط مطلوب نیست و کمتر از ۳۰ درصد موفق شده اند دوز سوم واکسن کرونا را بزنند، گفت: تزریق دوز سوم باید به بالای ۷۰ درصد برسد تا ایمنی جمعی فراهم شود.

وی در ادامه به عملکرد سازمان نظام پزشکی در ۵ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت از طریق معاونت پارلمانی سازمان توانسته ایم دستاوردهای خوبی کسب کنیم که در ماه‌های آینده شاهد نتایج این رایزنی‌ها خواهیم بود.

وی همچنین به خدمات رسانی جامعه پزشکی در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: تیم‌هایی برای این منظور سازماندهی شده اند که به فراخور نیاز مردم در مناطق محروم کشور حضور خواهند یافت.

رئیس زاده تاکید کرد: دو موضوع محوری در ارتباط با جامعه پزشکی را مد نظر قرار داده ایم که رعایت شان و شئون و حفظ حرمت جامعه پزشکی و تک تک افراد این حوزه خط قرمز ما بوده و هیچ کس در هر رده ای که قرار دارد حق ندارد به هر بهانه ای جامعه خدوم و بی بدیل پزشکی را مورد اهانت قرار دهد.

وی افزود: کسی حق ندارد جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار دهد. قابل قبول نیست به بهانه تخلف معدودی، کلیت جامعه پزشکی زیر سوال برود.

وی خاطرنشان کرد: تخلف و نارسایی وجود دارد، اما میزان آن به قدری نیست که کلیت جامعه پزشکی را مورد اهانت قرار دهیم.

وی با اشاره به این که موضوع دوم در حیطه جامعه پزشکی، مسائل معیشتی است ،تصریح کرد: پرداختن به مسائل معیشتی و رفاهی جامعه پزشکی که تعرفه یکی از آنهاست همواره مورد توجه سازمان نظام پزشکی بوده است بویژه در مورد همکارانی که در مناطق محروم در حال گذراندن طرح هستند، دستیاران و فارغ التحصیلان جوان.

رئیس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که " امید" باید به جامعه رزیدنتی بازگردد؛ اذعان کرد: تعداد قابل توجهی از ظرفیت های دستیاری در رشته های مختلف پر نشد و بحث انصراف نیز مطرح است.

لذا باید از ترویج ناامیدی در بین جامعه رزیدنتی پیشگیری کرده و موانع نا امیدی را برطرف سازیم تا این همکاران با شور و نشاط بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی اضافه کرد: حل مشکلات معیشتی، ضوابط آموزشی همکاران در کشیک ها و رعایت شان و جایگاه رزیدنت ها توسط اساتید و مسئولان دانشگاه ضروری است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مورد تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۱ نیز بیان کرد :هنوز به جمع بندی نرسیده ایم ولی ما پیشنهاد خودمان را به شورای عالی بیمه سلامت دادیم که منتظر تصویب در هیأت وزیران هستیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha