جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 336939

سلامت نیوز: راه‌های متنوعی غیر از جراحی برای درمان عوارض جوش‌های صورت و داشتن پوستی صاف و بدون لک وجود دارد.

بهترین روش‌ برای درمان اثرات آکنه بر روی صورت چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، درمان‌های متنوعی برای برای کمک به خلاص شدن از شر زخم‌های خفیف تا شدید ناشی از آکنه و همچنین تکنیک‌هایی وجود دارند که می‌توانند ظاهر آن‌ها را بهبود بخشند و پوستی شاداب به شما ببخشند.

 

روش‌های غیر جراحی برای درمان جای جوش روی صورت:

لایه برداری

یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان آثار جوش‌های صورت، سمباده زدن پوست است که در آن دستگاه تخصصی با استفاده از ذرات ریز و درشت لایه بالایی پوست را از بین می‌برد و آن را صاف می‌کند و ناخالصی‌ها یا آثار جای زخم را از بین می‌برد.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی، محبوب‌ترین درمان برای اسکار آکنه، لایه بیرونی پوست قدیمی را با استفاده از یک محلول شیمیایی از بین می‌برد و پوست جدیدی را تشویق به رشد می‌کند که معمولاً کمتر جای زخم دارد.

لیزر

لیزر درمانی بدون استفاده از مواد شیمیایی یا لایه بردار پوست را مجدداً لایه برداری می‌کند. لایه بالایی پوست را حذف می‌کند تا سلول‌های جوان‌تر پوست در زیر آن آشکار شود و کلاژن و آهن سالم رشد کند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ فرآیندی است که در آن سوزن‌های ظریفی را در پوست اطراف جای زخم قرار می‌دهند تا بدن برای تولید کلاژن بیشتر تحریک شود. این کلاژن ممکن است با صاف کردن پوست و اسکارهای آکنه، اسکار آکنه را کاهش دهد.

پرکننده

یک فیلر مستقیماً به اسکار آکنه تزریق می‌شود تا ظاهر پوست را بهبود بخشد و در نتیجه جای جوش را صاف کند. فیلرهای پوستی برای اسکارهای سطحی بهتر عمل می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها موقتی هستند؛ زیرا درمان معمولا بین ۶ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

با این حال، برخی از گزینه‌های دائمی پرکننده‌ها وجود دارد که فرد می‌تواند با متخصص پوست صحبت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha