جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 336961

سلامت نیوز: در مطالعات نشان داده شده است که خوردن موز به داشتن پوست شفاف کمک می‌کند.

کاهش خطر سکته مغزی با خوردن این میوه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مشرق، میوه‌های زردرنگ برای سلامتی خواص بسیار زیادی دارند. موز یکی از میوه‌های بسیار مفید است که گنجاندن آن در رژیم‌غذایی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و منجر به افزایش سلامتی شود.

اثرات مثبتی که موز می‌تواند بر سلامت روده داشته باشد به‌طور کامل شناخته‌شده است. همچنین یکی از میوه‌های مفید برای آب کردن چربی شکم شناخته شده است.

لیزا ریچاردرز، متخصص تغذیه، می گوید: یک موز متوسط حاوی ۱۳ درصد منگنز است که نیاز روزانه بدن انسان به این ماده معدنی را نیز تأمین می‌کند.

بر اساس گفته متخصصان مصرف منگنز می‌تواند به بهبود و شفاف‌سازی پوست کمک کند، زیرا منگنز برای ساختن کلاژن جوان‌سازی ضروری است. این ماده معدنی به داشتن ظاهری جوان کمک می‌کند و از آسیب رادیکال‌های آزاد که می‌تواند منجر به چین‌وچروک شود، محافظت می‌کند.

موز سرشار از نشاسته است، اگرچه نشاسته به نظر برای بدن مفید نیست، اما این ماده در واقع به تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه کمک می‌کند. یکی دیگر از خواص مهم موز این است که نمک‌های اضافی بدن را نیز خنثی می‌کند.

موز منبع غنی پتاسیم است که این ماده مغذی برای مبارزه با اثرات منفی سدیم در بدن بسیار ضروری است. برای سلامت قلب و فشار خون مناسب باید سطح پتاسیم بدن عالی باشد. همچنین سطح پتاسیم مناسب به کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha