یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محققان در بررسی‌های خود دریافتند، با استفاده از داده‌های ماموگرافی می‌توان یک بیماری دیگر در زنان شناسایی کرد.

ماموگرافی و تشخیص یک بیماری شایع در زنان

 نتایج یک بررسی جدید ادعا می‌کند، ماموگرافی می‌تواند برای تشخیص زنانی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی هستند استفاده شود.

پژوهش صورت گرفته بیانگر آن است، غربالگری سرطان سینه می‌تواند برای شناسایی زنانی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی هستند، استفاده شود.

دانشمندان داده‌های سلامت و اسکن ۵۰۰۰ زن کالیفرنیایی را تجزیه و تحلیل کردند؛ احتمال ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که کلسیفیکاسیون سینه داشتند ۵۱ درصد بود.

نویسندگان امیدوارند اسکن‌ها بتوانند زنانی را که در معرض خطر سلامت قلبی عروقی هستند، شناسایی کنند.

ماموگرافی روشی برای آزمایش و بررسی بافت سینه است. براساس تحقیقات، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود در افراد  بالای چهل سال هر سال یک نوبت آزمایش دوره‌ای ماموگرافی برای تشخیص تومور در سینه‌ها انجام شود.

تشخیص زودهنگام سرطان سینه با ماموگرافی و انجام راهکارهای درمانی مؤثر نقش مهمی در بهبودی و از بین بردن تومورهای سینه دارد. 

کارلوس ایریبارن، نویسنده این مطالعه می‌گوید: ماموگرافی می‌تواند به زنان کمک کند تا اقدامات اولیه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی انجام دهند.

این یافته ها در مجله «Circulation: Cardiovascular Imaging» منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha