بسیاری از افراد برای مراقبت از کودکان، اعضای بیمار خانواده که دارای بیماری های خاص هستند و افراد سالمند نیاز به استخدام پرستار در منزل دارند. پیدا کردن این پرستارها یا از طریق مراکز فعال در این حوزه یا از طریق اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایر راه‌ها صورت می‌گیرد. اگر شما هم به دنبال استخدام پرستار کودک، سالمند و... در منزل هستید، باید نکات بسیار مهمی را از قبل به خاطر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تمامی این نکات را با هم مرور کنیم و سپس مهارت‌های موردنیاز برای استخدام پرستار در منزل را نام ببریم. پس با ما همراه باشید.

به این نکات در زمان استخدام پرستار در منزل حتما توجه کنید

نکاتی برای استخدام پرستار در منزل

ازآنجایی‌که پرستار در منزل قرار است بخش زیادی از روز را با اعضای سالمند خانواده یا کودک شما بگذراند، باید فردی مورد اعتماد باشد و از مراحل مختلفی عبور کند تا درنهایت شما از استخدام او کاملاً اطمینان داشته باشید. در ادامه نکات مهم برای استخدام پرستار در منزل را شرح داده‌ایم.

نیازهایتان را شناسایی کنید

هر پرستاری در حیطه خاصی تخصص دارد و پرستاری که از پدر یا مادر سالمند شما مراقبت کند بدون شک با پرستاری که مراقبت از کودک شما را بر عهده داشته باشد، متفاوت است. با توجه به پرستاری که می‌خواهید استخدام کنید، باید نیازهای خود را نیز شناسایی کنید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید برای یکی از اعضای خانواده که آلزایمر دارد، پرستار بگیرید، باید در نظر داشته باشید که مراقبت از این افراد شبانه روزی است. در مقابل پرستاری از سالمندانی که هوشیاری دارند، نیازی به نظارت 24 ساعته نخواهد داشت.

از مراکز خدمات پرستاری کمک بگیرید

بدیهی است که ارتباط مستقیم با پرستاری که قصد استخدام او را دارید در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد؛ اما با این روش باید تحقیقات بسیار زیادی برای اطمینان از این فرد انجام دهید. به همین دلیل بسیار راحت‌تر است که از مراکز خدمات پرستاری مطمئن کمک بگیرید؛ زیرا این مراکز سوابق پرستاران خود را به‌تمامی چک می‌کنند و خیالتان از بابت مورد اعتماد بودن آن‌ها راحت خواهد بود.

حقوق منصفانه‌ای تعیین کنید

اگر قصد دارید به‌جای استفاده از مراکز خدمات پرستاری، به‌صورت مستقل پرستار در منزل برای نگهداری از سالمند و... استخدام کنید، سعی کنید حقوقی منصفانه تعیین کنید. اگر بدون تحقیق کردن حقوقی پایین پیشنهاد دهید، ممکن است نتوانید پرستارانی را که مهارت‌های موردنظر شما را دارند، پیدا کنید. می‌توانید در اطلاع‌رسانی استخدام پرستار قید کنید که بر اساس مهارت‌های پرستار، حقوق پرداختی تغییر می‌کند. همچنین سعی کنید از قبل تحقیقات کافی را کرده باشید و بدانید که پرستار در منزل با نوع مراقبتی که مدنظر شماست، نزدیک به چه رقمی حقوق می‌گیرد. برای این کار می‌توانید این صفحه از جاب ویژن را مشاهده کنید.

مصاحبه با پرستار را فراموش نکنید

برای استخدام بهترین پرستار (مخصوصاً اگر بدون کمک مراکز خدمات پرستاری در حال استخدام پرستار هستید)، انجام تنها یک مصاحبه کافی نیست و بهتر است مصاحبه را در سه مرحله کلی انجام دهید:

  • مصاحبه از طریق تلفن برای بررسی دارا بودن شرایط اولیه استخدام؛
  • مصاحبه حضوری با پرستارانی که در مرحله اول قبول شده‌اند؛
  • مصاحبه حضوری مرحله دوم با پرستاران و ملاقات آن‌ها با سالمند، بیمار یا کودکی که قرار است از او مراقبت کنند.

پس از انتخاب پرستار ایده‌آل خود، بهتر است برای مدتی آزمایشی کار کند تا از توانمندی‌های او اطمینان حاصل کنید. در این دوره آموزشی می‌توانید خود یا کس دیگری را مسئول نظارت بر کار پرستار قرار دهید تا مشاهده کنید تا چه میزان می‌تواند با فردی که مراقب اوست، ارتباط مؤثر برقرار کند.

با کارفرمایان پیشین پرستار ارتباط برقرار کنید

حتی اگر شخصی که با او مصاحبه کردید، گزینه ایده‌آلی برای شما است، باز هم توجه داشته باشید که با رفرنس‌ها و کارفرمایان قبلی پرستار ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها درباره پرستار سؤال بپرسید. می‌توانید از نحوه عملکرد پرستار در کار بپرسید و اینکه آیا او را برای کار توصیه می‌کند یا خیر. ازآنجایی‌که افراد مسن بیشتر در معرض خطر کلاه‌برداری یا سوءاستفاده قرار می‌گیرند، بهتر است که قبل از استخدام پرستار سالمند، تمامی سوابق کیفری پرستار را بررسی کنید.

با پرستار قرارداد کار امضا کنید

امضای یک قرارداد کاری بخش مهمی از استخدام پرستار در خانه است. این قرارداد نباید پیچیده باشد و هدف آن بیان واضح جزئیات و شرایط استخدام پرستار است. این قرارداد هم باید توسط شما و هم پرستار امضا شود تا توافق نسبت به شرایط هردو طرف واضح باشد. بهتر است بندهای این قرارداد شامل موارد زیر باشد:

  • شرح وظایف و مسئولیت‌های شغلی
  • ساعات کاری
  • میزان حقوق و تاریخ پرداخت آن (روزانه، هفتگی یا ماهیانه)
  • سایر مواردی که در فرایند مصاحبه با آن توافق کرده‌اید.

مهارت‌های و ویژگی‌های موردنیاز برای استخدام پرستار در منزل

در زمان مصاحبه با پرستاری که قرار است او را استخدام کنید، بهتر است به دنبال مهارت‌ها و ویژگی های شخصیتی خاصی در او باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مهارت‌های بین فردی

تمامی پرستاران به سطحی از ارتباطات و توانایی‌های بین فردی نیاز دارند. این افراد قرار است بخش زیادی از روز را به مراقبت از فرد دیگری سپری کنند و به همین دلیل باید بلد باشند چگونه نیازهای این فرد را به‌درستی تشخیص داده و ارتباطی قوی با او برقرار کند. شناخت بیماران، ایجاد رابطه شخصی و ایجاد اعتماد در آن‌ها از مهارت‌های ضروری برای یک پرستار است.

صبر و انعطاف‌پذیری

در برخی موارد، بیماران یا سالمندان ممکن است توانایی‌های ارتباطی محدود یا بیماری‌های جسمی و روانی داشته باشند که مراقبت از آن‌ها را چالش‌برانگیز کند. همچنین ممکن است به دلیل آلزایمر یا سایر موارد بیماران به حرف پرستار گوش ندهند و خلق و خوی مناسبی نداشته باشند. به همین دلیل پرستار باید صبر بسیار زیادی داشته باشد و بتواند با انعطاف‌پذیری بیمار، سالمند یا کودک را با رفتار خود آرام کرده و نیازهای او را برآورده کند.

مهارت‌های بالینی

مهارت‌های بالینی شامل تزریق سرم، تزریق واکسن، تغذیه با لوله، تعویض باند و پانسمان و...است. علاوه بر این، این پرستاران باید توانایی قوی در توصیه بیماران به استفاده درست داروها و پرهیزها یا رژیم غذایی داشته باشند.

جمع‌بندی

استخدام پرستار در منزل به اهداف مختلفی مانند مراقبت از سالمند، بیمار، کودک و... اتفاق می‌افتد. به دلیل آن‌که پرستار در منزل تمام یا بخشی از روز را با فردی که قرار است از او مراقبت کند، می‌گذراند، باید فردی قابل اطمینان باشد و مهارت‌های کافی را داشته باشد. به همین دلیل قبل از استخدام پرستار در منزل باید همیشه نکاتی را که در این مقاله گفته شد، به یاد داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha