به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، فوق تخصص آسم و آلرژی معتقد است با اقدامات ساده می توان علائم آلرژی را برطرف کرد، در غیر اینصورت بیمار باید به پزشک مراجعه کرده و ضمن مصرف دارو واکسن درمانی شود.

تفاوت آلرژی بهاره با کرونا/ توصیه های طلایی برای پیشگیری از بروز علائم آلرژی

 با آغاز فصل بهار آلرژی بهاره هم به سراغ برخی از افراد می رود و علائمی همچون تنگی نفس، خارش گلو، ورم چشم، آبریزش بینی باعث کلافگی آنها می‌شود. به گفته کارشناسان آلرژی چیزی است که باعث پاسخ حساسیتی می‌شود و شایع‌ترین آلرژی زاها، گرده گیاهان در باد، گرده گل ها، شکوفه‌های درختان و علف‌های هرز هستند. آلرژی بهاری معمولاً در دوران کودکی شروع می‌شود، اما ممکن است در هر سن دیگری نیز اتفاق بیفتد. به نظر می‌رسد میزان حساسیت‌ها با افزایش سن کاهش یابد، اما ممکن است بعدها دوباره شدت گیرد.

در همین راستا و برای پیشیگیری از بروز علائم آلرژی با دکتر محمدحسن بمانیان فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی گفت و گو کردیم. این پزشک متخصص معتقد است با اقدامات ساده می توان علائم آلرژی را برطرف کرد در غیر اینصورت بیمار باید به پزشک مراجعه کرده و ضمن مصرف دارو حتی واکسن درمانی شود.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فصل بهار گرده افشانی گیاهان آغاز می‌شود توضیح می دهد: این فرآیند می تواند موجب‌آلرژی و عوارض آن در بسیاری افراد شود. اقدامات بسیار ساده ای در این رابطه وجود دارد که با عمل به آنها می‌توان از عوارض آلرژی مثل عطسه، آبریزش بینی و چشم و خارش گلو و گوش در امان ماند.

تفاوت آلرژی بهاره با کرونا/ توصیه های طلایی برای پیشگیری از بروز علائم آلرژی

اگر آلرژی دارید پنجره ها راببندید

وی توصیه می کند: در فصل بهار باید تمامی پنجره‌های خانه بسته باشد. در خانه نباید از گل و گیاه و پرنده و حیوانات اهلی نگهداری کرد. موها همیشه باید کوتاه باشد و پس از حمام باید موها را خشک نگه داشت. به پیش بینی هواشناسی باید توجه کنید چون بسیاری از علائم آلرژی در هنگام وزش باد بروز می‌کند. بارش باران و هوای مرطوب می‌تواند علائم آلرژی را در بسیاری افراد کاهش دهد اگرچه بارندگی در برخی افراد موجب بروز علائم آلرژی می‌شود.

بمانیان ادامه می دهد: افرادی که علائم تثبیت شده آلرژی دارند باید به محض ورود به منزل دوش گرفته و لباس خود را تعویض کنند. از اسپری شستشوی بینی استفاده کرده و بینی خود را در اول صبح و قبل از خواب شب شستشو دهند. اگر این افراد با رعایت این دستورات بهتر نشدند، باید برای اقدامات درمانی بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

علامت‌های غیراختصاصی آلرژی

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی، عطسه، آبریزش بینی و چشم و خارش گلو را از علائم اختصاصی آلرژی عنوان می کند و می گوید: خستگی مفرط، سردرد، احتقان در بینی و گرفتگی گوش ها هم از علامت‌های غیراختصاصی آلرژی هستند. با توجه به اینکه در آلرژی، بینی، سینوس، گوش میانی، چشم، و قسمت فوقانی سیستم تنفسی درگیر می‌شود، ممکن است منجر به بروز علائمی مانند سرگیجه، حالت تهوع و عصبی شدن فرد شوند. این بیماران اگر فقط در فصل بهار دچار این علامت ها می شوند باید بررسی شوند و با تشخیص عامل خاص بروز این علائم از دارو استفاده کنند و در نهایت واکسن درمانی شوند.

وی در توضیح تفاوت علائم آلرژی با کرونا توضیح می دهد: علائم این دو بیماری با هم همپوشانی دارند اما حس خارش در گلو و چشم و بینی همراه با عطسه و آبریزش بینی احتمالا نشانه آلرژی است. اگر بیمار تب نداشته باشد باز هم احتمال آلرژی وجود دارد اگرچه ممکن است کرونا هم بدون تب باشد. اگر عوامل سال گذشته هم بروز کرده باشد به احتمال قوی باز هم این علائم نشانه آلرژی است و اگر فرد در مواجهه با عوامل حساسیت زا مثل گل و گیاه قرار گرفته باشد به احتمال زیاد این علائم ناشی از آلرژی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha