دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 338047

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع طوفان گرد و خاک در پایتخت هشدار داد.

 هشدار؛ طوفان گرد و خاک در راه تهران

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقتی به ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

در بعضی ساعت‌ها با تقویت ناپایداری‌های جو به ویژه از بعدازظهر سه شنبه تا چهارشنبه(۲۳ و ۲۴ فروردین) آسمانی ابری همراه وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی با گردوخاک و در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.

از امروز تا چهارشنبه (۲۲ تا ۲۴ فروردین) روند افزایش نسبی دما و پنج شنبه تا جمعه (۲۵ تا ۲۶ فروردین) روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نفوذ زبانه‌ای از یک سامانه بارشی از بعد از ظهر پنج شنبه به تدریج آسمانی ابری و از بامداد جمعه تا شنبه (۲۶ تا ۲۷ فروردین) در بعضی ساعت‌ها رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین با  بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین) کمی ابری و از بعد از ظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه(۲۴ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد وخاک  با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۹درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ نیز از وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و نواحی مرکزی گاهی همراه با خیزش و طوفان گردوخاک و احتمال کاهش کیفیت هوا رگبار پراکنده باران و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان از بعد از ظهر دوشنبه (۲۲ فروردین) تا اواخر وقت چهارشنبه(۲۴ فروردین) خبر داد.

در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و سست، احتمال صدمه به پوشش گلخانه‌ها و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی، گاهی خیزش گردوخاک و کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا و خطر برخورد صاعقه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی اسان تهران برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی پرهیز از پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدرها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از کار روی سازه‌های مرتفع، عدم تردد کنار سازه های نیمه تمام و قرار نگرفتن در مناطق مرتفع غیر مسقف با توجه به احتمال پدیده صاعقه را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha