اصالت واژه‌ای آشنا است که وقتی در کنار هر چیزی قرار بگیرد به آن ارزش، اعتبار و هویت می‌بخشد. وقتی از اصالت یک کالا صحبت می‌کنیم، در واقع کیفیت، ارزش آن و اعتبار آن را تأیید کرده و اطمینانی که به محصول مدنظر داریم را در قالب این واژه بیان می‌کنیم.

همه چیز درباره برچسب اصالت کالا

بنابراین می‌توان درک کرد که چرا تولیدکنندگان معتبر بر روی تمام محصولات خود از برچسب اصالت استفاده می‌کنند. اهمیت به اصالت محصول آنچنان پررنگ است که مردم نیز بر حسب عادت و ناخودآگاه هنگام خرید هر محصولی به دنبال برچسب اصالت آن هستند تا بتوانند با اطمینان و حس رضایت خرید خود را انجام دهند. از آنجا که برای هر محصولی امکان کپی و تقلب وجود دارد، استفاده از این برچسب برای تمام کالاها حائز اهمیت است اما وقتی به خرید محصولاتی می‌رسیم که مستقیما با سلامتی انسان سر و کار دارند، اهمیت تایید اصالت آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود. در ادامه راجع به این برچسب‌ها و نحوه تهیه آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

همه چیز درباره برچسب اصالت کالا

برچسب اصالت چیست؟

این نوع برچسب که به آن لیبل اصالت نیز می‌گویند، در واقع نماد اصالت و هویت یک محصول است و وقتی روی بسته بندی کالاهای مختلف درج می‌شود، سلامت و کیفیت آن‌ها را تایید می‌کند.‌ این برچسب دارای اطلاعات خاصی است که از سوی سازمان بهداشت و سازمان غذا و دارو تعریف شده است.‌ استفاده از این برچسب‌ها به کاربران امکان می‌دهد که از اصل بودن یا تقلبی بودن محصول هنگام خرید اطمینان حاصل کنند. قطعا ویژگی‌هایی در این برچسب‌ها وجود دارد که استفاده از آن‌ها امکان تقلب را از سودجویان سلب می‌کند. استفاده از این برچسب‌ها برای محصولاتی مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی تولید داخل و وارداتی، مواد خوراکی و آشامیدنی، کلیه مواد دارویی، مکمل‌ها، شیرخشک‌ها و محصولاتی از این دست که ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.‌ ضمن این که به دلیل عرضه و تقاضای زیاد این محصولات، امکان تقلب در آن‌ها بالا است.

لزوم استفاده از برچسب اصالت

در گذشته برای تایید سلامت کالاهایی که در داخل کشور به تولید می‌رسیدند، از نشان سیب سلامت و پروانه بهداشت ساخت استفاده می‌شد و برچسب اصالت تنها برای کالاهایی ضرورت داشت که از کشورهای دیگر وارد می‌شدند اما این روزها با روش‌هایی تقلب و جهت تأمین سلامت مردم حتی تمامی کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی باید به لیبل اصالت کالا مجهز باشند. این برچسب ملاک اصلی تشخیص و تایید سلامت و کیفیت کالا است. طرح اصالت کالا توسط سازمان غذا و دارو با هدف جلوگیری از قاچاق و افزایش سطح سلامت جامعه اجرا شده است. لیبل اصالت نیز برای اولین بار به صورت لیبل اصالت دارو و لیبل اصالت مکمل مورد استفاده قرار گرفته است. در بررسی ظاهری لیبل اصالت می‌توان گفت برچسبی کاغذی به رنگ سفید با حاشیه زرد است که اطلاعات محصول به صورت مختصر و شفافی روی آن چاپ شده است.

این اطلاعات شامل تاریخ تولید محصول و تاریخ انقضای آن، کد رهگیری، شماره سامانه استعلام اصالت، شناسه محصول، بارکد اصالت و نام برند تولید کننده می‌باشد. اطلاعاتی که روی لیبل اصالت چاپ می‌شود به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهد که محصول خریداری شده دارای کیفیت قابل قبولی است و به تایید سازمان غذا و دارو رسیده است. طبیعتا تولیدکننده‌هایی که برای محصولات خود از برچسب اصالت استفاده می‌کنند، فرآیندهای تولید خود را تحت نظارت سازمان‌های ذی ربط پیش می‌برند و صد در صد قابل اعتماد هستند. در مقابل استفاده از کالاهایی که فاقد لیبل اصالت هستند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون فرایند تولید آن‌ها و مواد اولیه به کار رفته در ساخت چنین محصولاتی قابل تایید نیستند. حتی اگر تولید داخلی چنین محصولاتی را فاکتور بگیریم که دست سودجویان در آن نقش دارد، کالاهای فاقد لیبل اصالت، بیشتر از کالاهای قاچاقی هستند.

همه چیز درباره برچسب اصالت کالا

به این ترتیب علاوه بر تضمین کیفیت محصولات، جلوگیری از قاچاق کالا و به دنبال آن جلوگیری از ورود خسارت‌های سنگین به تجارت‌های داخلی از مزایای مهم استفاده از برچسب اصالت است.‌ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قطعا قیمت محصولات با اصالت از محصولات قاچاق و تقلبی گران‌تر است اما لزومی به توضیح نیست که این گرانی ارزش کیفیت محصول را دارد. اگر گاهی هزینه بیشتری بابت خرید محصولی می‌پردازید، حداقل از کیفیت و سلامت در نهایت از اصالت آن اطمینان دارید.‌ وقتی پای سلامتی شما در میان است، گرانی محصولات با اصالت قابل هضم و درک می‌شود.

چگونه از اصالت یک کالا اطمینان حاصل کنیم؟

اگر فکر کنید حتی در چاپ برچسب اصالت نیز امکان تقلب وجود دارد، چندان فکر بی جایی نیست. اگر می‌خواهید از اصالت محصول خریداری شده اطمینان حاصل نمایید باید از اصالت آن استعلام بگیرید. استعلام اصالت کالا نیز به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. همانطور که گفتیم بر روی هر لیبل اصالت یک بارکد درج می‌شود.‌ در مرحله اول باید به بارکد کالا توجه کنید. بارکد باید کاملا سالم بوده و مخدوش نشده باشد.‌ در واقع منظور سالم بودن لایه اسکرچ شده‌ای است که بارکد را پوشانده است. این لایه باید توسط خریدار محصول پاک شود. البته لیبل اصالت یک بارکد دو بعدی دیگر هم دارد که امکان بازرسی محصول را برای بازرسان بهداشت فراهم می‌کند. پس از تایید سلامت بارکد می‌توانید جهت استعلام اصالت آن اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید اپلیکیشن بارکدخوان را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و بارکد را چک کنید.

همچنین می‌توانید کد ۱۶ رقمی روی برچسب اصالت را به سامانه پیامکی با شماره ۲۰۰۰۲۲۸۸ ارسال کنید. اگر به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید به راحتی کد روی برچسب را در سایت مربوطه  به آدرس الکتریکی ttac.ir  وارد کنید.

لیبل اسکرچ چیست؟

لیبل اسکرچ خود نوعی برچسب اصالت است. این برچسب با پوشش امنیتی خود از اطلاعات محرمانه محصولات محافظت می‌کند؛ به همین خاطر از لیبل اسکرچ با عنوان پوشش امنیتی نیز یاد می‌شود. اسکرچ از دو لایه تشکیل شده است. لایه زیرین این برچسب یک لایه شیشه‌ای با جنس پلاستیک بسیار نازک است که وظیفه آن محافظت از اطلاعات زیر اسکرچ است و اما لایه دوم نوعی جوهر شیمیایی است که بیشتر در رنگ نقره‌ای با اشکال هندسی مختلف مانند مدل زبرا تولید می‌کرد. کاربرد این برچسب اسکرچ در شرکت‌های تولید کننده کارت‌های شارژ، کارت تلفن، کارت گارانتی، کارت هدیه، شرکت‌های تولید کننده نرم افزار برای محافظت از رمزها و کدها، شرکت‌های برگذار کننده قرعه کشی و مواردی از این دست استفاده می‌شود و کاربر می‌تواند با خراشیدن لایه رویی اسکرچ به اطلاعات زیر اسکرچ شیشه‌ای دسترسی پیدا کند. این برچسب‌ها معمولا به سفارش مشتری در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

همه چیز درباره برچسب اصالت کالا

فروش ریبون

همانطور که می‌دانید تمامی اطلاعاتی که روی برچسب اصالت دیده می‌شود، از طریق چاپ روی آن درج شده است. با توجه به این که معمولا برچسب‌ها روی سطح بسته بندی درج می‌شوند با عوامل مختلفی در تماسند. به همین خاطر کیفیت چاپ آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. ریبون در حقیقت جوهر مخصوصی است که با آن چاپ روی لیبل اصالت انجام می‌شود. غالبا هر نوع لیبل یا برچسب، ریبون خاص خود را دارد.‌ تفاوت در ریبون‌ها در ظاهر مشخص نمی‌شود چون انواع ریبون‌ها از لحاظ ترکیب تشکیل دهنده تفاوت دارند که در ظاهر آنها تفاوتی ایجاد نمی‌کند، بلکه تفاوت در ترکیب آن‌ها کاربری متفاوتی به ریبون‌ها بخشیده است. قیمت این محصولات نیز به نوع کاربری ریبون و کیفیت آن بستگی دارد. با توجه به تنوع در کاربری این محصول باید قبل از خرید به شناخت کامل این جوهرها برسید. به عنوان مثال اگر به برچسب اصالت با ماندگاری بالا احتیاج دارید، باید از ریبونی استفاده کنید که دارای ویژگی‌های ضد آب، ضد سایش و ضد الکل است.

قیمت لیبل اصالت

قیمت این برچسب به فاکتورهای مختلفی از جمله: ابعاد لیبل، نوع ریبون به کار رفته در چاپ، تعداد چاپ، نوع و کیفیت آن، برون سپاری به شرکت چاپ لیبل اصالت و غیره بستگی دارد. طبیعتا اندازه لیبل به تناسب اندازه و حجم محصول مشخص می‌شود. هزینه برچسب بر اساس تعداد و تنوع محصول به این صورت است که هرچه تنوع محصول کمتر و تعداد چاپ بیشتر شود، قیمت مناسب‌تر خواهد بود. قطعا اگر برچسب اصالت را برای یک نوع محصول نیاز داشته باشید، چاپ آن حتی در تعداد بالا بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه تر از چاپ لیبل متنوع برای محصولات مختلف است. علاوه بر این‌ها هرچه کیفیت ریبون بهتر باشد، قیمت چاپ لیبل نیز افزایش می‌یابد. کیفیت بیشتر ماندگاری بیشتری در پی دارد. ریبون خود انواع مختلفی دارد و مسلم است که تفاوت قیمت آن در هزینه تمام شده چاپ برچسب تأثیر دارد. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات چاپ برچسب بر اساس نوع تکنولوژی و فاکتورهای دیگر نرخ متفاوتی در ارائه خدمات چاپ دارند.

همه چیز درباره برچسب اصالت کالا

 بهترین شرکت چاپ لیبل اصالت

چاپ برچسب اصالت کالا به دستگاه لیبل پرینتر، نرم افزار کنترل غذا و دارو، دستگاه اسکرچ زن، ریبون، لیبل و غیره نیاز دارد. با توجه به این که ممکن است روزانه به تعداد بالایی چاپ نیاز داشته باشید، برون سپاری چاپ برچسب به شرکت‌های خدماتی به صرفه‌تر خواهد بود. شرکت پاپیروس پارس مهر بهترین شرکت چاپ لیبل است که با بهره گیری از بهترین تکنولوژی روز دنیا، انواع برچسب را با کیفیت بالا چاپ می‌کند. شما می‌توانید جهت مشاوره و سفارش چاپ لیبل اصالت از طریق لینک زیر وارد سایت شرکت پاپیروس پارس مهر شوید. این شرکت سفارش شما را در سریع‌ترین زمان ممکن با بهترین قیمت آماده می‌کند.

http://label-esalat.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha