پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 339340

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد واکسیناسیون برای افراد مسن برای جلوگیری از علائم شدید و مرگ هنگام آلوده شدن به کووید-۱۹ بسیار موثر است.

واکسن کرونا مرگ افراد مسن را ۷۴ برابر کاهش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،«ژنگ ژونگ وی» از مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین می‌گوید: یک دوره کامل واکسیناسیون متشکل از دریافت سه واکسن است تا یک فرآیند ایمنی ایده آل طی شود.

داده‌ها نشان می‌دهد، برای جلوگیری از علائم شدید پس از سه واکسن، بدون توجه به نوع واکسن‌هایی که تزریق شده است، ایمنی حدود ۹۸ درصد است.

مقام کمیسیون بهداشت ملی چین خاطرنشان کرد: «ما اکنون در حال تسریع در توسعه انواع مختلف واکسن‌ها علیه نوع امیکرون هستیم. هدف نیز آماده شدن است. ممکن است واکسن‌ها استفاده نشوند. اما وقتی آماده شدیم، می‌توانیم در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنیم».

به گفته وی،  براساس وضعیت کووید-۱۹ در هنگ کنگ، میزان مرگ و میر سالمندانی که روند کامل واکسیناسیون را انجام می‌دهند در مقایسه با افراد واکسینه نشده ۷۴ برابر کاهش می‌یابد. حتی برای کسانی که فقط یک واکسن دریافت می‌کنند، میزان مرگ و میر در مقایسه با افرادی که واکسن ندارند، سه برابر کاهش می‌یابد.

سالمندان بدون واکسیناسیون با خطرات قابل توجهی روبرو هستند. بر اساس گزارش مرکز حفاظت از سلامت هنگ کنگ، میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در میان افراد بالای ۸۰ سال ۱۶.۴۸ درصد است در حالی که احتمال مرگ برای بیماران بین ۲۰ تا ۵۹ سال فقط ۰.۲۷ درصد است.

تا روز پنجشنبه، بیش از ۱.۲۵ میلیارد نفر در چین، یا ۸۸.۷۴ درصد از کل جمعیت این کشور، به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده بودند. بیش از ۲۱۵ میلیون نفر از آنها بالای ۶۰ سال سن دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha