یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

افزایش نسبی دما در نقاطی از کشور/ خیزش گرد و خاک در غرب، جنوب غرب و مرکز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بیشتر مناطق کشور کاهش دما و خنک تر شدن هوا پیش‌بینی می‌شود اما به تدریج از سمت شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر شاهد افزایش نسبی دما هستیم و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشورمان افزایش دما را داریم و این افزایش دما برای شمال شرق کشور محسوس تر است.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز در برخی نقاط شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد، ادامه داد: در منطقه زابل انتظار طوفان گرد و خاک را داریم و از فردا بعدازظهر و طی روز سه شنبه با شکل گیری توده گرد و خاک  درعراق و انتقال به کشورمان در شمال غرب، غرب، جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز شاهد گرد و خاک هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک مواجه هستیم و این شرایط جوی طی روز سه‌شنبه در شمال غرب کشورمان رخ می دهد، افزود: آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم هستند.

گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز تهران آسمانی صاف گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دمای پایتخت به ۷ درجه بالای صفر می‌رسد. هوای پایتخت از فردا دوشنبه دوباره روند افزایش نسبی دما را تجربه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha