با گرم شدن هوا و هجوم خانواده ها به استخرها، امکان انتقال بیماری ها و باکتری ها بسیار جدی است و در این میان شواهد نشان می دهد باکتری ای کولی در بیشتر استخرهای عمومی وجود دارد.

در تابستان مراقب باکتری های استخر باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، تیمی از محققان با بررسی و آزمایش آب استخرهای عمومی در پنسیلوانیا دریافتند که خطر جدی عفونت توسط دو نوع باکتری، E. coli و ، در این اماکن وجود دارد.

مولی ناس، محقق اپیدمیولوژی در دپارتمان بهداشت پنسیلوانیا در گرینزبورگ، در این رابطه گفت: این باکتری ها، پاتوژن‌ هایی هستند که می ‌توانند باعث مشکلات بسیار قابل توجهی در دستگاه گوارش در همه سنین، به ویژه در کودکان شوند. در این میان مشخص شد برخی از کودکانی که آزمایش اشریشیا کولای مثبت داشتند، به باکتری C. difficile نیز مبتلا بودند بیشتر این کودکان بعد از قورت دادن آب استخر بیمار شدند.

وی  در ادامه توضیحات خود خاطر نشان کرد: این باکتری ‌ها معمولاً به آب استخر راه پیدا می‌ کنند، زیرا ممکن است افرادی که بهداشت را رعایت نکرده یا دچار اسهال هستند در این اماکن شنا کنند. این باکتری ها همچنین می توانند از منبع آلودگی دیگری وارد آب شوند و گاهی اوقات منابع آب محلی ممکن است به E. coli آلوده باشند.

باید توجه داشت که آلودگی با  باکتری های فوق ممکن است خطر ابتلا به سندرم همولیتیک اورمیک که می تواند باعث نارسایی کلیه شود را در پی داشته باشد. خوشبختانه به طور معمول، کلر  می تواند E. coli و C. difficile را از بین ببرد. با این حال، اختلال در ضدعفونی کردن استخر به باکتری ها اجازه رشد می دهد.

بهترین راه برای جلوگیری از ورود باکتری های مضر به استخرها این است که در صورت ابتلا به اسهال از شنا کردن خودداری کنید. افراد باید قبل و بعد از شنا نیز دست های خود را بشویند. این توصیه در مورد استخرهای خصوصی و استخرهای عمومی یکسان است.

دکتر مارک سیگل، استاد بالینی پزشکی در مرکز پزشکی NYU Langone در شهر نیویورک، استخرهای شنا را به حوضچه های مستعد گسترش باکتری تشبیه می کند توصیه سیگل به صاحبان استخر این است که کلر را در سطوح توصیه شده نگه دارند و فیلترهای استخر را مرتب تمیز کنند.

کارشناسان در این رابطه می گویند:‌ فیلترها را مکرر بررسی کرده و مطمئن شوید که فیلتراسیون کافی دارید و سطح کلر را همواره در کنترل داشته باشید. همچنین، افرادی که وارد استخر می شوند باید ابتدا دوش بگیرند، که تقریباً بسیاری از شناگران این کار را نمی کند.

بر این اساس مهمترین توصیه برای افرادی که جهت شنا به استخرهای عمومی می رون، شامل موارد زیر است:

•    افراد مبتلا به اسهال اجازه شنا کردن ندارند.
•    قبل از اینکه وارد آب شوید حداقل ۱ دقیقه دوش بگیرید تا آلودگی یا هر چیز دیگری روی بدنتان پاک شود.
•    آب استخر را قورت ندهید
•    در آب ادرار و مدفوع نکنید.
•    پس از مدفوع کردن خود را با دقت و به طور مناسب تمییز کنید.
•    بچه ها را به حمام ببرید و اطفال دارای پوشک را داخل آب نبرید.
•    پوشک کودک را دور از استخر عوض کنید تا میکروب ها وارد آب نشوند.
•    بعد از شنا گوش ها را با حوله کاملا خشک کنید.

مرکز پیشگیری از بیماری های ایلات متحده همچنین توصیه می کند که کلر مخلوط شده با خاک، عرق، ادرار و مدفوع مواد شیمیایی ایجاد می کند که باعث سوزش و قرمزی چشم شناگران می شود. هنگامی که این آلاینده ها در آب استخر هستند، به این معنی است که کلر کمتری برای از بین بردن میکروب ها در دسترس قرار دارد.

منبع: consumer.healthday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha