رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با افزایش موارد اسهال و استفراغ در بین کودکان و افراد جوان، توضیحاتی ارائه داد.

افزایش موارد اسهال و استفراغ/ ماجرای مسمومیت دانشجویان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،ایرج خسرونیا، گفت: عدم رعایت اصول بهداشتی، مهم‌ترین علت افزایش موارد اسهال و استفراغ در این ایام سال است.

وی با عنوان این مطلب که ویروس‌های روده‌ای در ایام گرم سال و آغاز فصل تابستان بیشتر مشاهده می‌شود، افزود: افزایش بیماری‌های اسهال و استفراغ، موضوع جدیدی نیست، اما امسال بیشتر شده است.

خسرونیا به عدم رعایت اصول بهداشتی اشاره کرد و گفت: خوردن میوه نشسته، سبزیجات آلوده، مصرف خوراکی‌ها با دست‌های آلوده و همچنین نوشیدن آب آلوده، از مهم‌ترین علل افزایش اسهال و استفراغ است که متأسفانه در بین جوانان نیز مشاهده می‌شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام خوردن و نوشیدن، تصریح کرد: بهتر است که از آب‌های بسته بندی استفاده شود. همچنین، قبل از خوردن میوه و سبزیجات، حتماً نسبت به شستشوی کامل آنها اقدام کنیم و دست‌ها را نیز بشوییم.

خسرونیا در ارتباط با ماجرای مسمومیت غذایی دانشجویان دو دانشگاه در تهران، گفت: علت آن مشخص نیست، اما می‌تواند ناشی از مصرف غذا و آب آلوده باشد که منجر به مسمومیت دسته جمعی شده است.

وی بار دیگر بر رعایت نکات بهداشتی به خصوص در روزهای گرم سال تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha