سوختگی زبان برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتد. مثلا زمانی که در حال خوردن چایی داغ هستید.علاوه بر همه زیانهایی که نوشیدنی های خیلی داغ به بدن شما میرسانند سوختن زبان هم اتفاق می افتد که هرچند سریع بهبود می یابد ولی ناراحت کننده است.

درمان های خانگی برای سوختگی زبان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرل مدرن دنتیستی زبان شما به طور طبیعی ظرف چند روز بهبود می یابد. در اینجا چند راه حل برای تسکین درد و افزایش زمان بهبودی وجود دارد.

1. آن را خنک کنید


خنک کردن زبان باید اولین چیزی باشد که به ذهن شما می رسد و این دقیقاً همان چیزی است که ما توصیه می کنیم. سوختگی را با آب سرد یا چیپس مقابله کنید. اثر خنک کننده باعث تسکین فوری می شود و به التیام و تسکین زبان کمک می کند. علاوه بر این، مصرف آب شما را هیدراته نگه می دارد و باعث تولید بزاق می شود که به محافظت در برابر باکتری ها کمک می کند.

2. از عوامل تحریک کننده دوری کنید


فهرست بزرگی از محرک‌هایی وجود دارد که ممکن است باعث واکنش نامطلوب شوند. به طور کلی، از غذاها و نوشیدنی های داغ، ترد یا اسیدی خودداری کنید. این موارد باعث افزایش درد و کاهش سرعت بهبود نیز می شود.

3. زبان خود را مسواک نزنید


اگر مسواک زدن زبان بخشی از رژیم دهان شما است، تا زمانی که ناحیه آسیب دیده بهبود نیابد این کار را انجام ندهید. استراحت کن تا بهتر بشه

4. از شیر استفاده کنید


شیر یکی از بهترین تسکین دهنده ها برای التیام سریع زبان سوخته است و طعم غلیظ و شیرین آن باعث تسکین فوری درد ناشی از سوختگی می شود.

5. شستشو با آب نمک


محلول نمک و آب به عنوان یک دهان شویه خوب عمل می کند. درد را تسکین می دهد، سطح زبان را تسکین می دهد و به عنوان یک عامل ضد باکتری عمل می کند.

6. ژل OTC


بی‌حس‌کننده‌های مختلف بدون نسخه در دسترس هستند که به صورت موضعی برای تسکین فوری استفاده می‌شوند. آنها حاوی عوامل بی حس کننده هستند که نتایج سریعی را نشان می دهند.

7. مسکن های OTC


برای نتایج بهتر، می توانید ژل OTC را با مسکن های خوراکی ترکیب کنید. این رژیم بهتر عمل می کند و برای مدت طولانی تری ادامه می یابد.

8. عسل


چه کسی یک خوراکی خوشمزه را دوست ندارد؟ عسل یک عامل تسکین دهنده عالی است. می توانید از آن برای درمان سوختگی زبان استفاده کنید. بافت متراکم و صاف آن باعث تسکین سریع می شود.

9. آدامس نعنایی بخورید


نعناع مملو از منتول است، بنابراین وقتی آدامس جویده می‌شود، آزاد شدن آن اثر خنک‌کنندگی فوری می‌دهد.

10. کپسول ویتامین E


ویتامین E به بازسازی بافت کمک می کند. دوز 1000 IU در کپسول های مایع معمولا برای ناحیه سوختگی زبان استفاده می شود.

11. زبان را به ماست آغشته کنید


ماست از خانواده لبنیات دارای مقدار زیادی آنزیم و باکتری خوب در آن است که به التیام احساس سوزش زبان کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha