یک ساختمان از فهرست ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت متعلق به جمعیت هلال احمر است؛ البته مسئولان این جمعیت می‌گویند تا پیش از پایان سال ایمن و امن می‌شود.

کدام ساختمان هلال احمر در فهرست اماکن ناایمن پایتخت قرار دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،چند روزی است که در رسانه‌ها فهرستی حاوی ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران منتشر شده است؛ ‌این گزارشی است که شورای شهر پنجم از آتش نشانی می‌گیرد و شهرداری وقت را ملزم می‌کند که آن را در سامانه‌ شفافیت منتشر کند و با مالکان آنها به نوعی برخورد شود؛ اما به هر دلیلی در آن زمان منتشر نشد.

اکنون ناصر امانی عضو شورای شهر ششم تهران می‌گوید: شنبه‌ شب (هفتم خرداد) دادستان کل کشور اعلام کرد که با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار فهرست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد.

امانی در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفته بود: باید تابلوهای ساختمان‌های پرخطر در این ساختمان‌ها نصب شود که مردم بدانند و خود تصمیم بگیرند که وارد شوند یا نشوند.

به جز نام بیمارستان بوعلی، فجر، شهدای یافت‌آباد، فیاض‌بخش، غیاثی، ضیاییان، طرفه و مرکز درمانی شهید شاه‌آبادی که در این فهرست دیده می‌شود، یکی از ساختمان‌های هلال‌احمر که در آن چادرهای امدادی تولید می‌شود هم این فهرست قرار دارد.

محمدرضا امیریان مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه شرکت صنایع نساجی هلال برای خارج شدن نام ساختمان این شرکت از فهرست اماکن ناامن تهران گفت: ایرادی که آن زمان از سوله‌های شرکت نساجی گرفته شد در ارتباط با سیستم‌های اعلان و اطفا حریق بود.

وی دلیل فقدان سیستم‌های اعلان و اطفا حریق را نداشتن مجوزهای ساخت این سوله‌ها اعلام کرد و افزود: البته در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم تا مجوز و پایان کار ۱۷ سوله در متراژ ۱۸ هزار متر را دریافت کنیم و اکنون شرایط برای تأسیس سیستم‌های اعلان و اطفا حریق آماده است.

امیریان افزود: تا کنون چند شرکت که در زمینه نصب این سیستم‌ها فعالیت می‌کنند اعلام آمادگی کردند و در حال بررسی و در نهایت انتخاب یکی از آنها برای شروع کار هستیم و این فرایند به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران گفت: برآور هزینه نصب این سیستم‌ها حدود پنج تا هفت میلیارد تومان است و حدود هفت ماه نصب این سیستم‌ها زمان می‌برد؛ اما قطعاً تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ سوله‌ها دارای سیستم اعلان و اطفا حریق می‌شوند.

 مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز روز گذشته (سه شنبه دهم خرداد) پیش از شروع شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های نا ایمن موضوع مهمی است، گفت: آتش‌نشانی بر اساس تخصص خود، نظراتی را اعلام کرده و برخی مراجع این نظرات را قبول نداشتند اما من موافقم که اعلام شود و مردم اطلاع داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha