شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 340555

سیگار یک عامل خطر برای شکستگی استخوان‌ها و آسیب به ستون فقرات محسوب می‌شود.

سیگار ستون فقرات را می شکند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از وبسایت العین ،بر کسی پوشیده نیست که کشیدن سیگار عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های تنفسی، سرطان ریه و گلو است.

یک مطالعه جدید در دانشگاه نوادای لاس وگاس نشان داده است که مردان سیگاری خود را در معرض خطر پوکی استخوان، شکستگی استخوان و مرگ زودهنگام قرار می‌دهند.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه نوادا نزدیک به ۳۰۰۰۰ استخوان شکسته گزارش شده طی سه دهه گذشته در ۲۷ نشریه تحقیقاتی را تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند که سیگار خطر شکستگی استخوان را تا ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.

این تجزیه و تحلیل که هفته گذشته در ژورنال Scientific Reports منتشر شد، اولین تحلیلی است که در آن دانشمندان تحقیقات را فراتر از بررسی شکستگی‌های لگن به سایر قسمت‌های بدن از جمله مچ دست، شانه‌ها، ساعد، استخوان ران، ساق پا و ستون فقرات گسترش داده‌اند.

مطالعه دانشگاه نوادا از داده‌های مطالعات قبلی پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهد سیگار شانس شکستگی ستون فقرات و لگن را در مردان به ترتیب به ۳۲ و ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

مطالعات قدیمی نشان می‌دهند که بین ۲۱ تا ۳۷ درصد از مردان سیگاری مبتلا به این بیماری در عرض یک سال پس از شکستگی استخوان جان خود را از دست می‌دهند.

سیگار یک عامل خطر اصلی برای پوکی استخوان و خطر شکستگی است و مردان بیشتر از زنان تمایل به سیگار کشیدن دارند و این خطر ابتلا به پوکی استخوان در آن‌ها را افزایش می‌دهد که به طور سنتی تصور می‌شد بیماری زنان است.

محققان می‌گویند که تاثیر سیگار بر خطر شکستگی به طور کامل درک نشده است. چینگ وو معتقد است که سیگار کشیدن خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در سیگار بر سلول‌های استخوانی تاثیر منفی می‌گذارند و توانایی بدن برای جذب ویتامین D و کلسیم را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، او می‌گوید که سیگار به طور کلی یک عامل خطر برای آسیب است؛ زیرا شواهدی وجود دارند که نیکوتین در روند ترمیم بافت اختلال ایجاد می‌کند و بدن را در برابر زخم‌ها آسیب‌پذیرتر و از بهبود شکستگی‌ها جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha