حادثه قطار مشهد به یزد در صبح چهارشنبه 18 خرداد سال جاری در ساعت 5 و نیم صبح اتفاق افتاد که در این حادثه طبق اعلام قطعی پزشکی قانونی یزد، متاسفانه 14 نفر فوت شدند که 12 نفر از فوت شدگان مربوط به یزد و دو نفر نیز مربوط به طبس هستند.

اقدام قابل تحسین دانشگاه علوم پزشکی یزد در حمایت از سلامت روان بازماندگان حادثه قطار مشهد-یزد

به گزارش سلامت نیوز، متولیان امر از جمله اورژانس 115 وارد این موضوع شدند و هلی کوپتر اورژانس 115 یزد حدود ساعت 8 و نیم صبح با حضور رییس اورژانس در محل اولین اعزام هوایی را انجام داد و یک بیمار را به بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد انتقال داد.


سازمان های امدادی دیگر همچون هلال احمر و بسیج و آتش نشانی و دستگاه های مربوطه از طبس و حتی یزد و نیز آمبولانس های اورژانس به منطقه حادثه اعزام شدند و حول و حوش ساعت 10 اکثر اموری که باید در ارتباط با جابه جایی بیماران و مسافرین انجام شود، صورت گرفت.


یکی از واحدهایی که به نوعی درگیر این حادثه تلخ بود معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است. از اولین ساعات وقوع حادثه واحدهای مرتبط مثل گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایا و گروه سلامت روان درگیر این موضوع شدند و ماحصل این کار با هماهنگی هایی که با مدیریت بحران استانداری شد این بود که لیست اسامی تمامی مسافرین به اضافه خدمه این قطار تهیه شد.


یکی از وظایف مهم مسوولین در این زمینه این است که برای پیشگیری از عوارض سندروم استرس پس از حادثه که معمولا دو تا سه هفته بعد از واقعه اتفاق می افتد باید با تک تک مسافرین و مصدومین و خانواده های قربانیانی که فوت شدند تماس بگیرند و پرسشنامه های مربوطه را تکمیل کنند و یک دیدبانی و پایشی برای پیشگیری از موارد مرتبط با سلامت روان و اختلالات در این زمینه را انجام دهند. آیا اقدامی که در جهت اختلال پس از حادثه مصدومین و خانواده های قربانیان این حادثه انجام گرفته تنها در حد یک تماس است یا این پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha