شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 340883

 نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که آزمایش خون جدید ممکن است به پزشک شما کمک کند تا تشخیص دهد که ایمنی شما در برابر ابتلا به بیماری کووید چه اندازه است.

آزمایش خون که ایمنی در برابر کووید را مشخص می‌کند

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهم نیست که چند دوز واکسن دریافت کرده‌اید یا اینکه دچار نقص ایمنی هستید یا خیر، آزمایش جدید ایمنی شما را بدون توجه به سطح محافظت شما اندازه‌گیری می‌کند.

به گزارش نیوز،آزمایش خون بر بخشی از سیستم ایمنی بدن شما متمرکز است که ویروس را به یاد می‌آورد و محافظت طولانی‌مدت در برابر عفونت کووید در آینده فراهم می‌کند. این آزمایش قابل انجام در کلینیک است، نمونه کوچکی از خون گرفته سپس با تکه‌هایی از پروتئین‌های ویروس کووید مخلوط می‌شود تا مشخص شود که سلول‌های تی فعال می‌شوند یا خیر.

شایان‌ذکر است که سلول‌های تی اجزای اساسی سیستم ایمنی بدن هستند و توانایی تشخیص ویروس را در طولانی‌مدت دارند و می‌توانند از بیماری‌های جدی جلوگیری کنند.

به گفته ارنستو گوچیونه، دانشیار علوم انکولوژی و علوم فارماکولوژیک در موسسه سرطان تیش (Tisch) در کوه سینا ایالات‌متحده امیدواریم که این آزمایش درک بهتری از نحوه تظاهر ایمنی در برابر کووید در بین افراد مختلف ارائه دهد همچنین می‌تواند تصویر کامل‌تری از سطح محافظت ایمنی به افراد بدهد.

در حالی که متخصصان سلامت از واکسینه شدن برای کمک به محافظت از خود در برابر ابتلا به کووید حمایت می‌کنند، راه‌هایی وجود دارد که ممکن است بتوانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. این می‌تواند به شما کمک کند از آلوده شدن به کووید جلوگیری همچنین از خود در برابر سایر بیماری‌ها محافظت کنید.

با توجه به اظهارات دانشکده پزشکی هاروارد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید ارتباط مستقیم بین سبک زندگی و ایمنی مورد نیاز است اما انتخاب سبک زندگی سالم‌تر احتمالا بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و سایر فواید سلامت شناخته شده را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، برای ارائه بهترین حمایت ممکن از سیستم ایمنی بدن، متخصصان خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، پرهیز از استعمال دخانیات، ورزش منظم، خواب با کیفیت و حفظ وزن مناسب را پیشنهاد می‌کنند و شستن مرتب دست‌ها نیز همیشه راه خوبی برای جلوگیری از عفونت است.

با این حال، مراقب محصولات موجود در فروشگاه‌هایی باشید که با تبلیغ حمایت از سیستم ایمنی یا افزایش تعداد سلول‌های ایمنی عرضه می‌شوند. هیچ مدرک علمی که این ادعاها را تایید کند وجود ندارد و مصرف این محصولات می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

نتایج این تحقیق در نشریه Nature Biotechnology منتشرشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha