یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود توده گرد و خاک به نوار غربی و مرکزی کشور/ ماندگای هوای گرم طی پنج روز آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمیزان، کبری رفیعی  در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای آذبایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، مناطق جنوبی سیستان‎وبلوچستان، شرق هرمزگان، بخش‌هایی از گلستان و خراسان شمالی در برخی ساعات رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد این بارش‌ها به شکل تگرگ رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا گستره بارش‌ها شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل وارتفاعات البرز مرکزی را در برمی گیرد، ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و مناطق شمالی و شرق هرمزگان هم انتظار این بارش‌ها را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شکل گیری توده گرد وخاک در کشورعراق اظهار کرد: این توده امروز به مناطق شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مناطق مرکزی کشور و همچنین استان‌هایی که در دامنه‌های البرزمرکزی واقع شده‌اند، وارد می‌شود و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را به همراه دارد.

رفیعی با اعلام انتشار هشدار نارنجی هواشناسی افزود: این وضعیت امروز استان‌های غربی کرمانشاه، ایلام، کردستان و خوزستان را دربرمی گیرد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد وخاک، خسارت به صنایع کشاورزی، اختلال تردد و تاخیر و لغو پروازها از مخاطرات این سامانه است.

وی با بیان اینکه هوای گرم طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگار است و به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با روند تدریجی افزایش دما مواجه هستیم، توضیح داد: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز، دریا ی عمان و دریای خزر مواج اند و امروز هم این شرایط برای مناطق مرکزی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: امروز در تهران در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید و گرد وخاک رخ می‌دهد و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۸ درجه و فردا به ۴۰ درجه می‌رسد و کمینه دمای آن هم فردا ۲۷ درجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha