بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، ۲۹۶ کودک بیمار مبتلا به هپاتیت در این کشور شناسایی شده اند که همگی زیر ده سال داشته و منشا این بیماری کاملا ناشناخته است.

شناسایی ۲۹۶ مورد هپاتیت کودکان با منشا ناشناس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، دکتر جردن کیتس، از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده با اشاره به اینکه این مرکز یک توصیه جدید بهداشتی صادر کرده، پزشکان ایالات متحده را تشویق کرد که همه بیماران کمتر از ۱۰ سال مبتلا به هپاتیت با علت ناشناخته را به مقامات بهداشت عمومی گزارش دهند. مراقبین بیمار برای بیمارانی که معیارهای مشاوره بهداشتی را دارند.

این سویه ناشناخته هپاتیت با عنوان PUI شناخته شده و در مجموع  ۲۹۶ مورد از این بیماری از اول اکتبر سال ۲۰۲۱ در بخش های مختلف کشور مشاهده شده و سن متوسط این بیماران ۲ سال و ۲ ماه بوده و محققان دریافتند که۹/۸۹ درصد از موارد PUI ها در بیمارستان بستری شدند و ۱/۶ درصد آن ها نیاز به پیوند عضو داشته و ۷/۳ درصد نیز فوت کردند .

 در ۶/۴۴ درصد از بیماران نیز نوعی اختلال به نام آدنوویروس در نمونه تنفسی، خون یا مدفوع شناسایی شد. در برخی از این بیماران عفونت فعلی یا گذشته با سندرم حاد تنفسی کروناویروس ۲ گزارش شده است.

این سندرم در شرایطی گزارش شده است که افراد فوق هیچ مواجهه و برخورد مستقیمی با عوامل بیماری زا مانند سفر، مصرف غذای آلوده یا مواد سمی، شناسایی نشد.

متخصصان در خاتمه توصیه می کنند: اگر کودکتان علائم یا نشانه های هپاتیت را داشت، والدین و مراقبان باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کودک خود تماس بگیرند. برای درک بهتر علت و مکانیسم پاتوفیزیولوژیک هپاتیت در این بیماران، داده های بیشتری از این تحقیقات در حال انجام نیاز است.


منبع: consumer.healthday
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha