واقعا زندگی پرمشغله دنیای امروز نیاز به انرژی مضاعف دارد. آیا می‌توان روی روش‌های افزایش انرژی بدن در طول روز حساب باز کرد؟ تحقیقات ثابت کرده‌اند که راهکارهای مختلفی مانند افزایش ساعت خواب، ترک سیگار، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متنوع، انجام منظم تمرینات ورزشی و مدیریت استرس روی افزایش انرژی بدن موثر هستند.

روش‌های افزایش انرژی بدن در طول روز

بنابراین اگر همیشه احساس خستگی و تنبلی می‌کنید، تغییر عادات غذایی می‌تواند مفید باشد. در واقع پیروی از یک رژیم غذایی کامل نه تنها می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را کاهش دهد، بلکه به طور قابل توجهی بر افزایش سطح انرژی شما تأثیر می‌گذارد. 

انتخاب غذاهای کامل و مغذی می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. در مقابل خوردن غذاهای فرآوری‌شده که دارای قند و چربی بالایی هستند، می‌تواند بر سطح انرژی و سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که حذف وعده‌های غذایی ممکن است با خستگی، اضطراب و کاهش قدرت تمرکز مرتبط باشد. به‌خصوص در مورد افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن گوارشی، قلبی، دیابت یا حتی خانم‌های باردار و یائسه که امکان مصرف همه مواد غذایی را ندارند. واقعا در این شرایط چه باید کرد؟ 

خوشبختانه با ظهور انواع مکمل یا داروهای تقویتی انرژی‌زا می‌توان این مشکل را حل کرد. معمولا چنین ترکیباتی نه تنها کمبود کالری، بلکه کمبود مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را جبران می‌کنند.

افزایش انرژی بدن

ترکیبات اصلی موجود در مکمل‌های انرژی‌زا

احتمالا این ابهام در ذهن شما شکل گرفته است که قرص‌های انرژی‌زا دارای چه ترکیبات خاصی هستند؟ اغلب مکمل‌های انرژی‌زا نوعی مولتی‌ویتامین هستند که با جبران کمبود مواد مغذی به راه‌اندازی چرخه سوخت‌وساز بدن کمک کرده و باعث افزایش انرژی می‌شوند. به‌همین‌دلیل است که ورزشکاران پیش از انجام تمرینات ورزشی برای مصرف آن‌ها اقدام می‌کنند.

البته مکمل‌ها ممکن است دارای ترکیبات محرکی مانند کافئین نیز باشند. محققان ثابت کرده‌اند، کافئین که به طور طبیعی در قهوه، چای و کاکائو وجود دارد می‌تواند به بهبود قدرت تمرکز کمک کند و مغز ما را هوشیارتر کند. همچنین تعداد ضربان قلب را افزایش می‌دهد که ممکن است برای مدتی باعث افزایش قدرت بدنی شود. به طور کلی، از مواد مغذی موثر در افزایش انرژی بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین‌های گروه B. مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین‌های گروه B به‌خصوص B7 و B12 تاثیر زیادی در احساس خستگی و کسل‌بودن دارد. چراکه نقش کلیدی در عملکرد متابولیک بدن و تولید گلبول‌های قرمز برای خونرسانی به بدن ایفا می‌کنند. 
  • ویتامین D. اخیرا مشخص شده است که کمبود این ویتامین با کاهش انرژی بدن و حتی بروز افسردگی همراه است. 
  • ویتامین C. این ویتامین به جذب بیشتر آهن از مواد غذایی، بهبود عملکرد ارگان‌ها و افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. 
  • آهن. وجود این ماده معدنی برای حفظ ساختار گلبول‌های قرمز لازم است و کمبود آن منجر به کم‌خونی و کاهش انرژی بدن می‌شود.
  • منیزیم. این ماده معدنی برای انجام بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله تجزیه گلوکز به انرژی، مورد نیاز است. اخیرا نتایج یکی از تحقیقات نشان داد که زنان مبتلا به کمبود منیزیم ضربان قلب بالاتر و برای انجام کارهای فیزیکی به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. این مساله در احساس خستگی مزمن آن‌ها موثر بود. میزان منیزیم توصیه‌شده برای زنان حدود 300 میلی‌گرم و برای مردان 350 میلی‌گرم در روز است.
  • کلسیم. استخوان‌ها و عضلات برای عملکرد روزانه خود نیاز به این ماده معدنی دارند. در نتیجه کمبود آن باعث افزایش گرفتگی عضلات یا تحلیل استخوان و خستگی جسمی می‌شود. 

مکمل‌های انرژی زا

معروف‌ترین برندها از مکمل‌های انرژی‌زا

اگرچه در حال حاضر برندهای مختلفی از قرص یا پودر انرژی‌زا در بازار موجود است، اما توصیه می‌کنیم که از کیفیت و میزان خلوص محصول مورد نظر خود مطمان باشید. چراکه در درازمدت ممکن است با عوارضی مانند نارسایی کلیه، مشکلات کبدی یا حتی بیماری‌های قلبی مواجه شوید. از مصرف بیش‌ازحد مکمل‌های انرژی‌زا اجتناب کنید.

در حال حاضر محصولات یوروویتال و محصولات گلدن لایف از بهترین نمونه‌ها هستند. در ادامه به جزئیات هرکدام اشاره خواهیم کرد.

1. محصولات یوروویتال

کمپانی آلمانی یوروویتال (Eurho Vital) چندین سال است که به‌صورت اختصاصی در زمینه تولید انواع مکمل فعالیت می‌کند و تا الان نشان داده است که محصولات آن یکی از بهترین‌ها هستند. در ادامه به چند نمونه از مکمل‌های انرژی‌زا تک‌عنصری یا مولتی‌ویتامین یوروویتال اشاره خواهیم کرد:

  • قرص جوشان مولتی‌ویتامین یوروویتال
  • قرص مولتی‌ویتامین کامپلیت یوروویتال
  • قرص منیزیم پلاس آیزن و ب6 یوروویتال
  • ساشه منیزیم 400 یوروویتال
  • قرص تگ و نخت یوروویتال
  • قرص A Z بالای 50 سال بانوان یوروویتال
  • قطره بیبی جویس یوروویتال
  • قرص ال کارنیتین یوروویتال 
  • شربت مولتی‌ویتامین کیندر یوروویتال
  • ماکاویت ام آقایان یوروویتال

محصولات یوروویتال

2. محصولات گلدن لایف

گلدن لایف یک کمپانی استرالیایی است که در حال حاضر محصولات آن با نظارت کامل در ایران تولید می‌شوند. به‌همین‌دلیل، در عین کیفیت بالا قیمت مناسبی دارند. بیش از 10 نوع مکمل انرژی‌زا از این برند وجود دارد که در ادامه به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • قرص انرژکس گلدن لایف. در اصل یک مولتی‌ویتامین کامل است که علاوه‌بر افزایش انرژی روی بهبود قدرت سیستم ایمنی بدن و فعالیت ارگان‌ها تاثیر بی‌نظیری دارد. 
  • کپسول کاماسوترا گلدن لایف. این محصول علاوه‌بر انواع مواد مغذی حاوی عصاره گیاه جین‌سینگ کره‌ای و جین‌سینگ سیبری است و به افزایش قدرت بدنی و رفع خستگی کمک زیادی می‌کند.
  • کپسول جینک اکتیو گلدن لایف. حاوی گیاه دارویی جینکوبیلوبا است که با وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی خود اثرات درمانی متعددی دارد و می‌تواند حتی باعث افزایش طول عمر شود.

محصولات گلدن لایف

معرفی یکی از معتبرترین مراکز برای تهیه انواع مکمل انرژی‌زا اصل

پس از آشنایی با دلایل مصرف مکمل‌های انرژی‌زا به‌عنوان یکی از روش‌های افزایش انرژی بدن در طول روز، احتمالا دچار سردرگمی شده‌اید و نمی‌دانید که از میان محصولات مختلف چگونه دست به انتخاب بزنید. پیشنهاد می‌کنیم که سری به وب‌سایت داروخانه آنلاین دارونت بزنید. 

در بخش مکمل‌های تخصصی می‌توانید انواع محصولات انرژی‌زا را مشاهده و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را مطالعه کنید. سپس براساس جنسیت، سن و شرایط بالینی خود انتخاب کنید. به‌خصوص در مورد محصولات یوروویتال که از تنوع بالایی برخوردار هستند.

با خرید آنلاین انواع مکمل و داروهای تقویتی، از شلوغی داروخانه‌ها خلاص می‌شوید و بدون هیچ دردسری محصول در کوتاه‌ترین زمان به درب منزل شما ارسال می‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از خرید از مشاوره عالی متخصصان داروسازی داروخانه آنلاین دارونت بهره‌مند شوید. تیم پشتیبانی قوی و آنلاین آن نیز در همه حال  همراه شما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha