زلزله‌ای با شدت 6.1 ریشتر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان لرزاند.

زلزله 6.1 ریشتری هرمزگان را لرزاند/ این حادثه ۵ کشته و بیش از ۴۰ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، زمین لرزه شدید 6.1 ریشتری حوالی ساعت 2:02 بامداد امروز شنبه  به مرکزیت بندرخمیر استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

این زمین لرزه در بسیاری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله در میناب، رودان و قشم نیز احساس شده است.

بسیاری از مردم از شدت زلزله سراسیمه به خیابان‌ها و کوچه‌ها آمدند.

زمین لرزه برای حدود 30 ثانیه ادامه داشت.

پس از وقوع این زمین‌لرزه، 6 پس‌لرزه که بزرگی آنها به ترتیب 4.6، 4.7، 3.9، 4.2، 3.6 و 3.5 ریشتر بود، در نقاط مختلف استان رخ داده است.

مهرداد حسن‌زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه 3 تیم ارزیاب به کانون این زلزله اعزام شده‌اند، گفت: در حال تماس با بخشداران و دهیاران منطقه و ارزیابی وضعیت شبکه تلفن همراه و برق در منطقه هستیم تا برآوردی از خسارات احتمالی داشته باشیم.

پنج نفر کشته و 20 تن زخمی شدند

فواد مراد زاده فرماندار بندرلنگه بامداد امروز از زخمی شدن بیش از  40  نفر در اثر زلزله در روستای سایه خوش خبر داد.

همچنین محمد بیانبانرو، عضو شورای اسلامی روستای سایه خوش نیز تأیید کرد که پنج  نفر جان باخته از زیر آوار در این روستا خارج شده است و نزدیک به 40 نفر زخمی شده اند.

برق در چندین روستای کانونی زلزله هنوز قطع است و اولین گروه‌های امدادی به منطقه رسیده‌اند.

اعزام نیروهای سپاه برای امدادرسانی

سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: امکانات و تجهیزات منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه آماده خدمات رسانی به مردم مناطق زلزله زده بخش مهران این شهرستان است.

وی گفت: واحدهای مهندسی این نیرو نیز در آماده باش هستند تا در صورت نیاز دستگاه‌های مرتبط پای کار امدادرسانی بیایند.

همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز از اعزام نیروهای امدادی بسیج و سپاه به مناطق خسارت دیده زلزله هرمزگان خبر داد.

آماده باش کامل بیمارستان‌ها و هلال احمر هرمزگان

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

بنابر اعلام شبکه بهداشت و درمان بندرعباس، 6 آمبولانس نیز به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.

اعزام تیم های عملیاتی توزیع برق هرمزگان به مناطق زلزله زده بندرخمیر و بندرلنگه

محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در پی وقوع  زلزله ۶.۱ دهم ریشتری بامداد امروز در مناطق غربی استان تیم های عملیاتی از سراسر استان برای بازسازی تاسیسات آسیب دیده و تامین برق مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: تیم هایی نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.

به محض وقوع زلزله جلسه اضطراری مدیریت بحران در این شرکت تشکیل و نیروهای عملیاتی واکنش سریع از سراسر استان فراخوانده شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق از هم استانی ها خواست هنگام وقوع زمین لرزه و خروج از ساختمان از قرار گرفتن در مجاورت شبکه و تاسیسات برق به شدت خوداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha