در واقع، سوگیری وزنی یکی از گسترده‌ترین انواع تبعیض است که توسط بزرگسالان آمریکایی تجربه می‌شود و قلدری مبتنی بر وزن یکی از رایج‌ترین اشکال قلدری است که توسط جوانان تجربه می‌شود.

چرا باید با انگ زدن به وزن افراد مبارزه کنیم؟

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از اوبسی دی اکشن ،تبعیض نسبت به افراد مبتلا به چاقی در جامعه رایج است و افراد اغلب به دلیل وزن خود با کلیشه های منفی، سوگیری و رفتار ناعادلانه مواجه می شوند. این تجارب سوگیری وزن می تواند در تنظیمات روزمره هم پیش بیاید مانند :

  • استخدام
  • مراقبت های بهداشتی
  • تحصیلات
  • رسانه ها
  • خانواده یا دوستان

این یک مشکل است و ما باید استراتژی هایی برای جلوگیری از تعصب وزن ایجاد کنیم. در سال‌های اخیر، آگاهی از سوگیری وزن، محققان، طرفداران جامعه و متخصصان سلامت را به دنبال راهبردهایی کرده است که می‌تواند به کاهش انگ و بهبود زندگی افرادی که هدف تعصب وزن هستند، کمک کند. انواع مختلفی از استراتژی ها توسعه یافته اند و برخی در تحقیقات آزمایش شده اند.

برای مثال، برنامه‌هایی که به مردم در مورد علل چاقی آموزش می‌دهند و کلیشه‌های رایج مبتنی بر وزن را به چالش می‌کشند، موفقیت اولیه‌ای در بهبود نگرش‌های اجتماعی داشته‌اند. محققان همچنین تغییرات بالقوه سیاست را برای رسیدگی به تبعیض وزن بررسی کرده اند، مانند قوانین محل کار که تبعیض علیه کارکنان را به دلیل وزن آنها غیرقانونی می کند. در حالی که قوانین کمی وجود دارد، محققان حمایت عمومی بیشتری از اقدامات قانونی برای منع تبعیض وزن پیدا کرده اند.

کارهایی برای کشف انواع استراتژی‌های کاهش تعصب مفید و مؤثر باقی مانده است. برای این تلاش‌ها، صدای افراد مبتلا به چاقی بسیار مهم است، زیرا دیدگاه آن‌ها در تشخیص اینکه چه نوع درمان‌های کاهش سوگیری مورد نیاز است و چه تنظیماتی ممکن است هدف این تغییرات باشد، ارزشمند است. متأسفانه خود افراد مبتلا به چاقی اغلب در این تلاش ها وجود ندارند. این باید تغییر کند! تلاش برای مبارزه با سوگیری وزن باید به دنبال دیدگاه ها، نظرات و دانش افرادی باشد که این انگ را تجربه کرده اند.

برای شروع رسیدگی به این مشکل، تیم تحقیقاتی در مرکز راد برای سیاست غذایی و چاقی با ائتلاف اقدام چاقی (OAC) برای انجام یک مطالعه اخیر همکاری کردند. هدف ما بررسی اعضای OAC بود که سوگیری وزن را تجربه کرده بودند و در مورد طیف وسیعی از استراتژی‌های کاهش تعصب بالقوه آشنا شویم. ما می‌خواستیم بدانیم که آنها چه نوع استراتژی‌هایی را مهم می‌دانند، و همچنین دیدگاه آن‌ها در مورد راه‌های کاهش تعصب وزن در محیط‌های مختلف، مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، اشتغال و موارد دیگر.

مطالعه ما شامل 461 عضو OAC بود که به نظرسنجی ما پاسخ دادند. همه این افراد تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی قرار داشتند و تقریباً همه (91 درصد) گزارش دادند که سوگیری وزنی را به شکل طعنه، رفتار ناعادلانه یا تبعیض تجربه کرده‌اند. ما لیستی از 35 استراتژی مختلف را برای کاهش تعصب وزن به شرکت کنندگان ارائه کردیم و از آنها دیدگاه هایشان را در مورد اهمیت و تأثیر بالقوه هر استراتژی پرسیدیم.

یافته های مطالعه قابل توجه بود. اکثر شرکت‌کنندگان (76 تا 95 درصد) اهمیت زیادی را به 31 مورد از 35 استراتژی کاهش سوگیری ذکر کردند، که رویکردهای مبتنی بر مدرسه و مراقبت‌های بهداشتی بالاترین رتبه‌بندی را دریافت کردند. به عنوان تاثیرگذارترین و ممکن ترین استراتژی رتبه بندی شده است. سایر یافته های کلیدی خاص در زیر برجسته شده است:

یافته های کلیدی مطالعه

95 درصد به اجرای سیاست های ضد قلدری برای محافظت از دانش آموزان در برابر قلدری مبتنی بر وزن اهمیت بالایی قائل شدند.
94 درصد به اجرای آموزش جامع در مورد چاقی در دانشکده های پزشکی و آموزش ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای ارائه مراقبت محترمانه و دلسوزانه به بیماران مبتلا به چاقی اهمیت زیادی دادند.
94 درصد اهمیت زیادی برای دسترسی والدین به منابع برای حمایت قائل بودند.
91 درصد برنامه‌های کاهش وزن را فرصتی مهم برای ارائه خدماتی دانستند که به افراد کمک می‌کند تا با تعصبات وزنی در زندگی‌شان کنار بیایند.
بیش از 85 درصد اهمیت زیادی به راه حل های قانونی، از جمله تقویت قوانین ایالتی ضد قلدری برای گنجاندن حمایت از جوانان در برابر قلدری مبتنی بر وزن و تصویب قوانینی برای غیرقانونی ساختن تبعیض علیه کارمندان به دلیل وزن آنها از سوی کارفرمایان، قائل بودند.
همچنین قابل توجه این است که 86 درصد از اعضای OAC اعضای خانواده را به عنوان نقش مهمی در تلاش برای کاهش تعصب وزن شناسایی کردند. روابط خانوادگی کمتر مورد توجه محققان در زمینه سوگیری وزن قرار گرفته است، اما این یافته ها نشان می دهد که ما باید تلاش هایی را که شامل خانواده می شود در اولویت قرار دهیم.

چه چیزی می توانیم از این مطالعه بیاموزیم؟

اهمیت بالایی که اعضای OAC به بسیاری از استراتژی‌های کاهش تعصب در تنظیمات مختلف می‌دهند، نیاز به رویکردهای جامع برای کاهش مؤثر سوگیری وزن را برجسته می‌کند. به زبان ساده، کسانی که سوگیری وزنی را تجربه کرده‌اند، نیاز به استراتژی‌های متفاوتی را برای مقابله با تعصب در بسیاری از زمینه‌های زندگی، از خانواده/خانه تا نظرسنجی گسترده‌تر در سطح دولتی، می‌بینند.

هیچ رویکرد واحدی برای رسیدگی به سوگیری وزن جامعه کافی نخواهد بود - ما باید چندین تنظیمات را هدف قرار دهیم. نظرات اعضای OAC در این مطالعه بیشتر به چندین استراتژی کاهش تعصب خاص اشاره می کند که تأثیر بالقوه بالایی دارند. اینها عبارت بودند از:

  • پرداختن به تعصب وزن در آموزش آزار و اذیت محل کار
  • افزایش آموزش عمومی در مورد علل پیچیده چاقی
  • اجرای سیاست های ضد قلدری در مدارس برای محافظت از دانش آموزان در برابر قلدری مبتنی بر وزن
  • ارائه آموزش برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد مراقبت محترمانه و دلسوزانه از بیماران مبتلا به چاقی

این استراتژی‌ها فرصت‌های خاصی را ارائه می‌دهند که می‌توانند برای مدافعان، محققان، مربیان، کارفرمایان و متخصصان سلامت در تلاش برای کاهش تعصب وزن اولویت‌بندی شوند.

برای رفع تعصب نسبت به وزن چه کاری می توانید انجام دهید؟

مبارزه با تعصب وزن مستلزم تلاش جمعی همه ما است. راه های زیادی برای مشارکت وجود دارد، از اقدامات فردی در زندگی روزمره تا تلاش های حمایتی مانند تماس با سیاستمداران.

هنگام صحبت در مورد افراد مبتلا به چاقی از زبان محترمانه استفاده کنید. در مورد کلماتی که به وزن شخصی اشاره می کند، آگاه و حساس باشید. الگوبرداری از زبان محترمانه راهی برای نشان دادن نحوه انجام همین کار به دیگران است.

اگر شاهد بودید که شخصی در حال دست انداختن بر اساس وزن است، با او صحبت کنید. "جوک های درباره چاقی" خنده دار نیستند - آنها مضر هستند و انگ جامعه را تقویت می کنند.
اگر هدف سوگیری وزن از طرف خانواده یا دوستان هستید، به آنها بگویید که اعمالشان آسیب‌رسان و ناعادلانه است.

به دیگران در زندگی خود در مورد تعصب وزن و عواقب آن آموزش دهید. کمک به مردم برای درک اینکه چاقی یک بیماری با دلایل پیچیده است می تواند به توقف کلیشه های مضر مبتنی بر وزن کمک کند.

اگر فرزندانی در سنین مدرسه دارید، دریابید که چه نوع سیاست ضد قلدری در مدرسه آنها وجود دارد. آیا دانش آموزان را از قلدری مبتنی بر وزن محافظت می کند؟ اگر نه، می توانید این موضوع را با مدیران مدرسه در میان بگذارید.

آیا محل کار شما یک سیاست ضد آزار و اذیت دارد؟ آیا فرصتی برای بهبود این سیاست وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که کارمندانی که دچار چاقی هستند به دلیل جثه شان در برابر سوگیری یا بدرفتاری آسیب پذیر نیستند؟

هنگام تعامل با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، او را از هر گونه تجربه سوگیری وزنی که در محیط مراقبت های بهداشتی با آن مواجه شده اید مطلع کنید. این می تواند شامل روشی باشد که ارائه دهندگان در مورد وزن شما با شما صحبت کرده اند.

وقتی نمونه هایی از تعصب وزن را در رسانه ها می بینید (مثلاً در برنامه های تلویزیونی یا در رسانه های اجتماعی)، صحبت کنید!

برخی از ایالت های ایالات متحده در حال بررسی وضع قوانینی هستند که تبعیض را منع کند. ارسال نامه یا ایمیل به قانونگذار محلی یا ایالتی شما راهی عالی برای تشویق آنها به حمایت از راه حل های سطح سیاست برای کاهش تعصب وزن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha