در حالی در مناطق مختلف جهان آبله میمون در حال گسترش است که به نظر می‌رسد برخی اشتباهات در زمینه کرونا بار دیگر در حال تکرار شدن است.

آیا اشتباهات کرونا در زمینه آبله میمون در حال تکرار شدن است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از پایگاه آمریکایی وُکس، پایگاه آمریکایی «وُکس» در گزارشی به تکرار اشتباه‌های رخ داده در زمینه کرونا برای ویروس آبله میمون پرداخت و نوشت: اطلاعات و داده‌هایی دقیق در زمینه آبله میمون مورد نیاز است و آمریکا چنین نیازی را ندارد.

این پایگاه اعلام کرد که آمریکا در ماه جاری [میلادی]، آبله میمون را به عنوان یک وضعیت اضطراری در حوزه سلامت اعلام کرد؛ اما شاید این، تصمیمی است که بسیار دیر اتخاذ شده است. اگرچه شاید ایالت‌های آمریکا اکنون نیاز دارند تا موارد ابتلا را گزارش کنند؛ اما تنگنای آزمایش همچنان ادامه دارد و موارد فراوانی از ابتلا به آبله میمون که این هفته از ده هزار مورد تأیید شده نیز عبور کرد، احتمالا گزارش نشده است. این در حالی است که هرگونه پاسخ مؤثر در زمینه سلامت عمومی به یک بیماری عفونی، وابسته به داشتن اطلاعاتی دقیق است.

پایگاه آمریکایی «وُکس» در ادامه می‌نویسد: اگر این ویروس به دیگر گروه‌های جمعیتی مانند خوابگاه‌های دانشگاهی که پیشتر نیز مواردی را گزارش کرده بودند، گسترش یابد، تنگنای آزمایش گیری می‌تواند در نهایت امر، مهار گسترش این ویروس را غیرممکن سازد. از این رو، اطلاعات جمعیت شناختی دقیق، کلید انتخاب درست در زمینه تخصیص میزان محدود آزمایش‌ها و واکسن هاست.

این پایگاه آمریکایی سپس به اشتباهات در زمینه آبله میمون که به مانند کرونا رخ داده است، پرداخت و نوشت: دستیابی محدود موارد آزمایش، زیرساخت ضعیف برای ردیابی موارد ابتلا و فقدان عمومی ارتباط میان سازمان‌ها و ایالت‌های مختلف، توانایی دولت فدرال امریکا را برای اتخاذ تصمیمی که مبتنی بر شواهد در زمینه سلامت عمومی باشد، پیچیده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: گزارش موارد تأخیری درباره افزایش موارد ابتلا بدان معناست که قرنطینه برای حفظ جان ده‌ها هزار نفر دیر شروع شد؛ درست به مانند زمانی که گروه‌های خاصی مانند سیاه پوستان آمریکایی که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی نداشتند، از کرونای شدید و مرگ و میر ناشی از کرونا رنج می‌بردند.

در این گزارش آمده است که آمریکا این فرصت را دارد تا از درس‌های سخت سال‌های گذشته درس بگیرد و تلاش کند تا به بهبود شفافیت و اشتراک گذاری داده‌ها بپردازد. در حالی که آبله میمون همچنان یک وضعیت اضطراری جهانی در حوزه سلامت عمومی است، ضروری است تا به منظور آنکه یک پاسخ مؤثر در زمینه سلامت عمومی مورد هماهنگی قرار گیرد، داده‌ها و اطلاعات، به شکلی سریع و دقیق در دسترس باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha