کلینیک شنوایی هییرپلاس مجهزترین کلینیک شنوایی و گوش در غرب تهران می باشد. در این مرکز تمامی تست های شنوایی و سرگیجه زیر نظر کادر مجرب مرکز و پزشک گوش و حلق و بینی انجام میشود.

شنوایی و شنوایی سنجی ؛کلینیک شنوایی هییرپلاس

کلینیک شنوایی هییرپلاس مجهزترین کلینیک شنوایی و گوش در غرب تهران می باشد. در این مرکز تمامی تست های شنوایی و سرگیجه زیر نظر کادر مجرب مرکز و پزشک گوش و حلق و بینی انجام میشود.

مراحل تست شنوایی به چه صورت است؟

افرادی که برای ارزیابی شنوایی مراجعه می ‌کنند باید مراحلی را پشت سر بگذارند. برای همه افراد لازم است که گوش خارجی در مرحله اول مورد بررسی قرار گیرند. این مرحله با استفاده از اتوسکوپ و میکروسکوپ توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس انجام می گیرد. همچنین لازم است آستانه شنوایی افراد مورد بررسی قرار گیرد. به این منظور ارزیابی شنوایی انجام می شود. تست های گفتاری نیز برای بررسی میزان درک گفتار افراد استفاده میشود. انجام این موارد برای همه افرادی که دچار کم شنوایی هستند لازم است. در کلینیک تمامی این موارد زیر نظر پزشک گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس انجام پذیر است.

تست تمپانومتری

از دیگرمراحل ارزیابی شنوایی می‌ توان به تمپانومتری اشاره کرد. این تست گوش میانی را مورد بررسی قرار می‌ دهد با تفسیر این تست در کنار مابقی مراحل ارزیابی شنوایی میتوان در مورد وجود یا عدم وجود عفونت و یا پارگی پرده گوش و .... نتیجه گیری کرد. پس از معاینه مجرای و پرده گوش، پروب دستگاه تمپانومتری در گوش قرار داده می ‌شود و باعث دمش و مکش هوا در کانال گوش خارجی می شود. این کار باعث می شود پرده گوش در اثر تغییر فشار عملکرد متفاوتی را نشان دهد. با استفاده از این تست، عملکرد پرده گوش در طی این تغییر فشار بررسی و ثبت میشود که به گراف حاصل ازین تست تمپانوگرام می گویند. در طی این تست از فرد خواسته میشود تا تکان نخورد و صحبت نفرماید. این تست بدون هر گونه احساس ناراحتی و یا درد است.

شنوایی سنجی گفتاری

این آزمایش به منظور بررسی گفتار و درک گفتار بیمار استفاده می ‌شود. کم شنوایی بر روی گفتار افراد هم تاثیر می گذارد. بنابراین در حین انجام ارزیابی شنوایی لازم است گفتار آنها هم مورد بررسی قرار گیرد. این تست برای بررسی میزان بهره مندی فرد از سمعک هم مناسب است. در این تست کلماتی برای فرد خوانده می شود و از او خواسته می شود این کلمات را تکرار کند. این تست برای کودکان بالای 3 سال انجام میشود.

در کلینیک شنوایی هییر پلاس تست ارزیابی شنوایی به صورت کامل انجام می شود.

دیگر آزمون های تخصصی سیستم شنوایی و تعادل که در کلینیک شنوایی هییر پلاس انجام می پذیرد شامل:

1. رفلکس اکوستیک و تست بررسی شیپوراستاش ( ETFT )

2. تست ABR

3. تست ECOCHG

4. تست OAE

5. تست VEMP

6. تست ASSR

7. تست VNG ، VHIT ، کالریک

کلینیک شنوایی هییرپلاس با استفاده از به روز ترین و بهترین دستگاه ها و با متخصصین شنوایی شناس و پزشکان گوش و حلق و بینی مطرح پروسه ارزیابی و تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با شنوایی را در یک روز برای مراجعین محترم انجام خواهند داد.

پس از انجام ارزیابی شنوایی و مشخص شدن نوع و میزان کم شنوایی، شنوایی شناس کلینیک بهترین و مناسب ترین سمعک را برای فرد تجویز می کند.

یکی از دغدغه های مهم افراد مبتلا به کم شنوایی انتخاب و استفاده از سمعک می باشد. معمولا افراد مبتلا به کم شنوایی علاقه چندانی به استفاده از سمعک ندارند چرا که جنبه زیبایی سمعک برای این افراد بسیار مهم بوده و در بعضی موارد بیماران بدون در نظر گرفتن معایب استفاده نکردن از سمعک، از تهیه این وسیله کمک شنیداری خودداری می کنند. در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس پس از یک مشاوره تخصصی سمعک برای بیمار و همراه ایشان، مجموعه ای از سمعک های مناسب برای ایشان توضیح داده شده و با بررسی مزیت های هر کدام از سمعک ها در نهایت بهترین گزینه برای بیمار انتخاب میشود. تجویز سمعک یک کار حرفه ای است و باید این کار در یک کلینیک شنوایی حرفه ای و توسط متخصصین شنوایی انجام گیرد.

سمعک ها دارای برند های مختلفی هستند و در زمینه های مختلفی با هم متفاوت هستند. سمعک باعث می شود که افراد کم شنوا بتوانند صدا ها را بشنوند و با محیط اطراف و عزیزانشان ارتباط برقرار کنند. در واقع سمعک ها صدای محیط و اطرافیان را با توجه به افت شنوایی فرد تقویت و به فرد ارائه میدهد. سمعک های امروزی دیجیتال هستند و فرد کم شنوا با این شرایط می ‌توانند در مکان ‌های شلوغ هم صدای دیگران را شنیده و بر روی آن ها تمرکز کنند و این سمعک ها باعث کاهش نویز اطراف و حاضر در محیط میشود. در کلینیک شنوایی هییرپلاس مدل های مختلفی از سمعک با رده بندی و استایل های متفاوت از پشت گوشی تا سمعک نامرئی وجود دارد که متخصص شنوایی شناس با توجه به شرایط فرد، سمعک مناسب را تجویز می کند.

از دیگر نکات مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس می توان به ارائه خدمات در منزل بیمار اشاره کرد. در صورتی که بیمار توانایی مراجعه به کلینیک شنوایی را نداشته باشد، کادر کلینیک با ارائه خدمات درمانی در منزل بیمار سعی در مرتفع کردن مشکلات گوش و شنوایی بیمار خواهد کرد.

در این کلینیک شنوایی بیمارانی که دچار سرگیجه و عدم تعادل هم هستند می توانند مراجعه کنند و بعد از ویزیت پزشک گوش و حلق و بینی و انجام برخی تست های مربوط به سرگیجه، علت آن مشخص می شود. بعد از مشخص شدن علت سرگیجه متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس در کنار هم برنامه های توانبخشی برای برطرف شدن مشکل فرد را طرح ریزی می کنند.

همه تست های سرگیجه و ارزیابی های شنوایی در کلینیک شنوایی هییرپلاس با کیفیت بالا توسط بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس انجام می پذیرد.

یک متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس می توانند کیفیت زندگی شما را بهتر و بهتر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha