کمتر از یک ماه بعد از کشته شدن محیطبان «برومند نجفی» در مقابل دادگاه، یک محیطبان دیگر در منطقه حفاظت شده «خانگرمز» جانش را از دست داد. این محیطبان در اثر انفجار گاز پیک نیک در حین طبخ غذا دچار آتش‌سوزی شدید شده و در نتیجه جراحات وارده، جان باخت. همزمان محیطبان دیگری نیز دچار آتش‌سوزی شده و در بیمارستان بستری شد.

محیطبان منطقه حفاظت شده «خانگرمز» براثر انفجار گاز جان باخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،«سیده مریم محمدی» مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان در خصوص این حادثه تلخ، می‌گوید: شامگاه یکشنبه، حوالی ساعت 21، اتاقک محیطبانی در منطقه حفاظت شده «خانگرمز» تویسرکان دچار آتش‌سوزی شده و «حشمت‌الله ملکی» یکی از محیطبانان تلاشگر این سازمان دچار سوختگی شد و شدت جراحات وارده به حدی زیاد بود که باوجود تلاش نیروها و انتقال مصدوم به بیمارستان، این محیطبان پرتلاش جانش را از دست داد. همزمان «حامد مومیوند» دیگر محیطبان این سازمان نیز براثر جراحات وارده ناشی از حریق و آتش‌سوزی در اتاقک محیطبانی، مصدوم شده و بلافاصله به بیمارستان بعثت شهر همدان اعزام شد.

انفجاز کپسول گاز در اتاقک محیطبانی


وی می‌افزاید: این حریق، زمان بیتوته محیطبانان در منطقه حفاظت شده خانگرمز و حین انجام وظیفه و مأموریت روی داده است. طبق بررسی‌های اولیه، علت وقوع این سانحه، انفجار کپسول گاز در اتاقک محیطبانی منطقه گزارش شده است. با توجه به اینکه اتاقک محیطبانی در ارتفاعات و بالای کوه قرار دارد، یگان حفاظت محیط‌ زیست به اتفاق نیروی انتظامی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان در پاسخ این سؤال که چرا محیطبان‌ها از پیک نیک برای طبخ غذا و حتی گرم کردن خود استفاده می‌کردند، می‌گوید: ما در حال حاضر در مراسم تشییع محیطبان از دست رفته حضور داریم، اما در اولین فرصت و در ادامه تمام حوادث تلخی که بر محیطبان‌ها رخ می‌دهد، در این خصوص از دولت و سازمان محیط‌ زیست مطالبه‌گری خواهیم کرد.

اتاقک در منطقه صعب‌العبوری قرار دارد


«جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست هم به «ایران» می‌گوید: شامگاه یکشنبه، ساعت 21:30 به یگان حفاظت محیط‌ زیست اطلاع داده شد که 2 محیطبان در منطقه حفاظت شده «خانگرمز» در حین طبخ غذا دچار آتش‌سوزی شدند. اتاقکی که این دو محیطبان در آن مستقر بودند در بالای کوه قرار داشته و هیچ امکاناتی اعم از آب ، برق و گاز ندارد.

این اتاقک در منطقه صعب‌العبوری قرار دارد که حتی برای بردن آب باید دبه‌های آب با اسب و قاطر جابه‌جا شود؛ حتی موتورسیکلت نیز نمی‌تواند به این منطقه برود. مجموعه این امکانات اندک باعث شده بود که محیطبان‌ها برای طبخ غذا از پیک نیک استفاده کنند.


سرهنگ محبت خانی، ادامه می‌دهد: گویا محیطبان «حشمت‌الله ملکی» کنار پیک نیک نشسته و در حال طبخ املت بود، «مومیوند» محیطبان دیگر نیز روی تخت در این اتاقک دراز کشیده بود، ناگهان شیر پیک نیک در رفته و انفجاری شدید رخ می‌دهد. انفجار باعث مصدومیت شدید محیطبان «حشمت‌الله ملکی» می‌شود.



محیطبانی که جانش را از دست داد


فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست می‌افزاید: به محض دریافت خبر آتش‌سوزی، نیروها 2 الی 2.5 ساعت پیاده روی کردند تا به اتاقک مستقر در منطقه حفاظت شده «خانگرمز» رسیدند. انتقال مصدومین به‌دلیل امکانات اندک و صعب‌العبور بودن منطقه، ساعت ها طول کشید، حتی تقاضای بالگرد نیز دادیم؛ اما اعلام کردند بالگرد از غروب به بعد نمی‌تواند به پرواز درآید؛ در نهایت چند تن از نیروها، مصدومین را با برانکارد به پایین انتقال دادند.

حدود ساعت5 -4 صبح بود که محیطبان «حشمت‌الله ملکی» به‌دلیل شدت جراحات وارده، جانش را از دست داده و به رحمت ایزدی شتافت.
«جمشید محبت خانی» درباره وضعیت دیگر محیطبان آسیب دیده در این حادثه نیز می‌گوید: «حامد مومیوند» محیطبانی که در اثر انفجار گاز مصدوم شده بود به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل شده و در آنجا بستری شد اما در حال حاضر اطلاع داده شده است که به‌دلیل وخامت وضعیت جسمانی، این محیطبان مصدوم با آمبولانس عازم تهران شده و طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است در بیمارستان مطهری بستری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha