یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 344245

نشانه‌های سرطان روده و سرایت آن به استخوان‌ها را بیشتر بشناسید.

نشانه‌های سرایت سرطان روده به استخوان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از indiatimes، سرطان روده یکی از بیماری‌های تقریبا نادر است اما گاهی می‌تواند بدون هیچ علائمی بروز کرده و حتی به استخوان‌های فرد سرایت کند. در ادامه به چند نشانه شایع درباره سرایت سرطان روده به استخوان‌ها پرداخته شده است؛

خطر سرطان پیشرفته روده چیست؟

سرطان روده سومین سرطان تشخیص داده شده در جهان است. بیش از ۱.۹ میلیون مورد جدید سرطان روده در سال ۲۰۲۰ گزارش شده است. درست مانند هر سرطان دیگری، سرطان روده زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های پوشاننده روده بزرگ یا کولون یا رکتوم به طور غیر طبیعی و خارج از کنترل رشد کنند، به همین دلیل است در جایی که سرطان شروع می‌شود، گاهی اوقات سرطان کولون یا رکتوم نامیده می‌شود.

آیا سرطان روده می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند؟

سرطان روده در صورتی که به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. این احتمال وجود دارد که به سایر قسمت‌های بدن از جمله کبد، ریه‌ها، مغز، صفاق (پوشش حفره شکمی) یا به غدد لنفاوی دور سرایت کند. این سرطان پیشرفته روده نیز نامیده می‌شود، زمانی که سرطان شروع به گسترش به قسمت دیگری از بدن می‌کند.

وقتی سرطان روده به استخوان‌ها گسترش می‌یابد، چه اتفاقی می‌افتد؟

سرطان روده در حالی که نادر است، می‌تواند به استخوان نیز سرایت کند. این به عنوان متاستاز استخوان شناخته می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی از تومور اصلی جدا شده و به استخوان‌ها گسترش می‌یابند، جایی که شروع به تکثیر می‌کنند.

بر اساس تحقیقات مرکز سرطان انگلیس، سرطانی که به استخوان‌ها گسترش می‌یابد باعث هیپرکلسمی می‌شود، به این معنی که کلسیم بیش از حد در خون وجود دارد. کارشناسان معتقدند که این شایع‌ترین عارضه تهدید کننده زندگی سرطان در بزرگسالان است و گفته می‌شود که در ۰ تا ۲۰ درصد بزرگسالان مبتلا به سرطان ایجاد می‌شود.

با توجه به اینکه سرطان روده می‌تواند به استخوان‌های شما سرایت کند و باعث هیپرکلسمی شود، مرکز تحقیقات سرطان انگلیس در مورد سه احساسی که ممکن است نشان دهنده گسترش تومور باشد هشدار می‌دهد. این شامل خستگی، احساس بیماری (تهوع) و تشنگی می‌شود.

توموری که به استخوان‌ها گسترش یافته است می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی و ضعیف شدن استخوان‌ها و در عین‌حال باعث درد زیادی شود و احتمال شکستگی را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha