چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 344415

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

 کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، مناطقی از گلستان، ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده هستیم، ادامه داد: امروز دریای خزر مواج و متلاطم است و فردا پنجشنبه این وضعیت در سواحل شمال، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده را انتظار داریم، افزود: جمعه بارش‌ها در مناطق سواحلی شمال تداوم پیدا می‌کند و در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب فارس رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه اظهار کرد: شنبه با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش در سواحل این دریا تشدید می‌شود و گسترش آن به مناطقی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر روز شنبه هم مواج است، بیان کرد: بعد از ظهر یکشنبه از شدت بارش‌ها در مناطق پیش‌گفته کاسته می‌شود و دوشنبه فقط روی ارتفاعات البرز مرکزی می‌توانیم شاهد بارش باران باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب، بوشهر و جنوب فارس گرد و غبار کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد، گفت: از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشورمان تشدید می‌شود که در منطقه زابل می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

نقشینه در رابطه با آخرین شرایط آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف و در بعضی ساعات وزش باد را دارد. بیشینه دما در پایتخت امروز و فردا ۳۴، جمعه ۳۵، شنبه ۳۴ و یکشنبه ۳۲ درجه پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما هم امروز به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha