با وجود راه‌های ترمیمی و زیبایی دندان، دیگر داشتن دندان‌هایی سفید، درخشان و یکدست آرزوی محالی نیست. شما می‌توانید از روش‌های سفیدکردن دندان مثل بلیچینگ هوم، کامپوزیت و یا روکش برای سفیدکردن دندان‌های خود استفاده کنید.اگر می‌خواهید با بلیچینگ هوم دندان‌های خود را سفید کنید، در ادامه این مطلب به طور کامل مزایا و معایب این روش را بررسی می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سفید کردن دندان در خانه با بلیچینگ هوم ضرری دارد؟

سفیدکردن دندان با بلیچینگ چگونه است؟

بلیچینگ یکی از روش‌های سفیدکردن دندان است که هم در مطب دندانپزشکی و هم در خانه قابل اجرا است. در هر دو روش بلیچینگ، سفیدکردن دندان‌ها بر پایه پروکسید انجام می‌شود و غلظت آن در هر روش متفاوت است.

در بلیچینگ هوم از پروکسید هیدروژن یا کاربامید با غلظت 3 تا 20 درصد استفاده می‌شود، در حالی که برای بلیچینگ در مطب غلظت پروکسید هیدروژن بین 15 تا 43 درصد متغیر است.

انواع روش‌های سفید کردن دندان در خانه با بلیچینگ هوم کدام‌اند؟

بلیچینگ هوم به 4 روش قابل اجرا است. در هر کدام از این روش‌ها، تهیه لوازم اصل و با کیفیت در نتیجه‌ نهایی تاثیر زیادی دارد. شما می‌توانید لوازم بلیچینگ هوم برای سفید کردن دندان‌های خود را با مشورت دندانپزشک از سایت خرید مواد دندانپزشکی دنتیوا تهیه کنید.

این فروشگاه یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی فروش مواد و تجهیزات دندانپزشکی است که می‌توانید با خیال راحت از آن خرید کنید.

روش‌های سفیدکردن دندان در خانه با بلیچینگ هوم عبارتند از:

سفیدکردن با ژل و چسب سفیدکننده

در این روش ابتدا باید ژل و چسب سفید کننده بلیچینگ را از فروشگاه‌های معتبری چون دنتیوا خریداری کنید. سپس طبق دستور دندانپزشک یک یا دو بار در روز به مدت 10 روز تا دو هفته آن‌ها را روی دندان بمالید. نتایج سفیدکنندگی به این روش دوام کمی دارد و بسته به میزان مراقبت‌هایی که در خانه انجام می‌دهید می‌تواند تا چهار ماه و بیشتر دوام داشته باشد.

کاربرد بلیچینگ دندان

بلیچینگ هوم با ژل و تری

در این روش یک تری که شبیه به محافظ دندان است به شما داده می‌شود. این تری تمام دندان‌ها را در بر می‌گیرد. ژل بر پایه هیدروژن پروکساید را روی این تری ریخته و آن را در تماس با دندان‌ها قرار می‌دهید.

بسته به میزان غلظت ژل از بین یک تا چند ساعت باید ژل را در تماس با دندان‌ها قرار دهید. این کار را تا چهار هفته باید تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

ژل و تری را هم می‌توانید به صورت آماده از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر لوازم دندانپزشکی تهیه کنید یا از دندانپزشک بخواهید تری مخصوص دندان‌های شما را بسازد.

مسلما روش دوم بهتر است، زیرا تری دقیقا اندازه دندان‌های شما بوده و به همین دلیل احتمال بیرون‌زدگی ژل بسیار کم است. ژل نباید از تری بیرون بزند، زیرا باعث التهاب لثه و یا حتی سوختن آن می‌شود.

بلیچینگ هوم با خمیردندان سفیدکننده

برخی از خمیردندان‌ها حاوی پروکساید هستند و می‌توانند رنگ دندان‌ها را تا یک درجه روشن‌تر کنند. استفاده از خمیردندان سفیدکننده یک روش تقریبا ارزان برای سفیدکردن دندان‌ها بوده که برای همه لکه‌های دندانی جوابگو نیست.

همچنین برای استفاده از این خمیردندان‌ها باید با دندانپزشک مشورت کنید، زیرا این خمیردندان‌ها حاوی مواد بسیار قوی ساینده هستند که می‌توانند باعث تخریب و تضغیف مینای دندان شوند.

بلیچینگ هوم با قلم سفیدکننده دندان

قلم‌های سفیدکننده دندان اصولا حاوی پروکساید کارباماید هستند و مستقیما روی دندان اعمال می‌شوند.

مواد داخل این قلم‌ها لکه‌های سطح دندان را تجزیه کرده و آن‌ها را پاک می‌کنند. هر قلم سفیدکننده را می‌توان بیش از 15 بار استفاده کرد. برای سفیدکردن دندان به کمک قلم سفیدکننده، باید روی دو بار از این قلم‌ها استفاده کنید و آن‌ها را بر روی دندان‌های خود اعمال کنید.

استفاده از بلیچینگ هوم

برای اطلاع از قیمت مواد و کیت بلیچینگ دندان در سایت دنتیوا اینجا کلیک کنید.

بلیچینگ هوم چه مزایایی دارد؟

بلیچینگ هوم در مقایسه با دیگر روش‌های سفیدکردن دندان یک سری مزایای دارد که عبارتند از:

  • عدم نیاز به مراجعه به دندانپزشکی یا کاهش تعداد جلسات دندانپزشکی
  • مقرون به صرفه و ارزان
  • می‌توانید به این روش دندان‌های خود را طوری که دوست دارید، سفید کنید.
  • برای برخی از افراد که تحمل رابردم را ندارند، این روش قابل تحمل‌تر است.
  • سریع و سفیدکنندگی بسیار بالا

بلیچینگ هوم چه معایبی به همراه دارد؟

در کنار تمام مزایایی که برای بلیچینگ هوم گفته شد، این روش یک سری معایبی هم به همراه دارد. برخی از مهم‌ترین معایب بلیچینگ هوم عبارتند از:

  • افزایش احتمال حساسیت لثه‌ها
  • برخی از مواد بلیچینگ هوم برای مینای دندان مضر هستند.
  • احتمال التهاب و حتی سوختن لثه بالا است

از چه روش‌های دیگری می‌توان برای سفید و مرتب‌شدن دندان‌ها از آن‌ها استفاده کرد؟

تنها راه سفیدکردن دندان بلیچینگ هوم یا بلیچینگ در مطب دندانپزشکی نیست. اگر می‌خواهید ظاهر دندان‌های خود را ترمیم کنید، ابتدا باید به دندانپزشک خود مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

دندانپزشک بر اساس علت تغییر رنگ دندان‌ها شما و نوع آن بهترین روش ترمیم رنگ برای دندان‌ها را به شما توصیه می‌کند. روش‌های دیگر سفید کردن دندان عبارتند از:

  • سفید کردن دندان با روش ونیر لمینت
  • سفید کردن دندان به کمک روش باندینگ کامپوزیت
  • سفید کردن دندان با استفاده از روکش دندان

در تمامی این روش‌ها استفاده از تجهیزات و مواد با کیفیت تاثیر مهمی بر روی نتیجه نهایی دارد. دندانپزشکان محترم می‌توانند تمامی لوازم و مواد مورد نیاز مطب‌های خود را به صورت کاملا اینترنتی از فروشگاه دنتیوا خریداری کنند.

دنتیوا کلکسیون جامعی از بهترین مواد دندانپزشکی از برندهای معتبر دنیا را گردآوری کرده و به شما در خرید آن‌ها کمک می‌کند.

سفید شدن دندان با کامپوزیت

برای مشاهده قیمت و خرید کامپوزیت دندانپزشکی از دنتیوا اینجا کلیک کنید.

آیا سفیدشدن دندان‌ها به روش بلیچینگ هوم دائمی است؟

اگر می‌خواهید دندان‌هایتان را به مدت طولانی‌تری سفید کنید، توصیه می‌کنیم به جای بلیچینگ هوم به سراغ دیگر روش‌های سفیدکردن دندان مثل کامپوزیت بروید.

سفید کردن دندان در خانه با بلیچینگ هوم، اگر چه خیلی سریع انجام می‌شود اما دوام بسیار پایینی دارد. دندان‌های شما پس از بلیچینگ بعد از گذشت چند ماه و حتی یک سال، دچار تغییر رنگ و لک مجدد می‌شوند.

البته این مدت به میزان رسیدگی و مراقبت‌های بعد از بلیچینگ شما هم بستگی دارد. شما می‌توانید با توجه به نکات زیر عمر بلیچینگ هوم دندان‌های خود را بیشتر کنید:

  • استفاده از نخ دندان
  • استفاده روزانه از مسواک
  • اجتناب از خوردن غذاهای اسیدی
  • اجتناب از خوردن غذاهای رنگ‌زا
  • اجتناب از خوردن قهوه، چای و نوشابه

اگر نمی‌توانید به هیچ وجه این مواد را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بهتر است پس از هر بار استفاده فورا دهان خود را با آب به خوبی شستشو دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha