چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 344888

مرکز کنترل و پیشگری از بیماری آمریکا از قابل پیشگیری بودن مرگ‌های ناشی از حاملگی در این کشور خبر داد.

بیشتر مرگ‌های ناشی از حاملگی قابل پیشگیری هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ای بی سی نیوز» در گزارشی اعلام کرد «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا (CDC) اعلام کرده است از هر ۵ مرگ مرتبط با حاملگی در آمریکا، ۴ عدد از آن قابل پیشگیری است.

این مرکز آمریکایی در گزارش خود به بررسی داده‌های مرتبط با «کمیته بررسی مرگ و میر مادران» (MMRCs) در ۳۶ ایالت بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ پرداخت.. بر پایه این گزارش، بیشتر این مرگ و میرها یا به تعبیر دقیق تر، ۵۳ درصد از آنها، از هفت روز تا یک سال پس از حاملگی رخ داده است. همچنین یک چهارم درطول بارداری و ۲۲ درصد نیز در روز زایمان اتفاق افتاده است.

بیماری‌های ذهنی مانند مرگ‌های مرتبط با خودکشی و یا مصرف بیش از حد یک ماده (اوردوز) نیز در مجموع طبق این گزارش ۲۳ درصد را شامل می‌شود.

همچنین سایر علل زمینه‌ای مرگ‌های ناشی از حاملگی، شامل خونریزی، بیماری قلبی، عفونت، آمبولی ترومبوتیک که نوعی لختگی خون است، «کاردیومیوپاتی» که نوعی بیماری ماهیچه قلب است و فشار خون بالا می‌شد.

دکتر «واندا بارفیلد» مدیر بخش سلامت باروری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گزارش، تصویر واضح تری از مرگ‌های مرتبط با حاملگی را در این کشور می‌دهد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده بود: بیشتر مرگ‌های مرتبط با حاملگی قابل پیشگیری بودند و این مسأله، نیاز به راهکارهای بهبود کیفیت در ایالت ها، بیمارستان‌ها و گروه‌ها را نشان می‌دهد تا اطمینان حاصل شود تمامی افرادی که باردار هستند و یا دوره پس از زایمان را طی می‌کنند، مراقبت‌های مناسب را در زمان مناسب دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha