شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 345989

گان نوعی لباس پزشکی است که توسط جراحان، پزشکان، پرستاران و سایر پرسنلی که با بیماران در ارتباط هستند استفاده می شود. در صنعت بهداشت و درمان، لباس فرم از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه باعث محافظت از کارمندان در برابر آلودگی ها و راحتی کار آنها می شود.

با انواع گان پزشکی آشنا شوید

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع "گان پزشکی" آشنا کنیم و همچنین با کاربردهای این لباس ها آشنا شوید. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

گان چیست؟

گان نوعی لباس است که پزشکان و پرسنل اتاق عمل و همچنین بیماران آن را به تن می کنند تا از خطر آلودگی های مختلف در امان بمانند. لازم به ذکر است که به لباس پزشکان و کادر درمان، گان پزشکی می گویند و به لباس مخصوص بیماران، گان بیمار گفته می شود.

این لباس ها معمولاً دارای رنگ های به خصوص و ویژگی های خاص از لحاظ جنس می باشند. گان های پزشکی اطمینان بوجود می آورند که محیط پزشکی برای پزشکان و بیماران تمیز و ایمن است.

لباس گان پزشکی بیشتر توسط کادر پزشکی که در بیمارستان ها کار می کنند مانند پزشکان و پرستاران پوشیده می شود، اما از هر کسی که به بیمارستان مراجعه می کند می توان از آنها خواست که لباس های گان را بپوشند. این لباس ها همچنین توسط سایر صنایع پزشکی مانند دامپزشکان، مراقبان یا موارد دیگر استفاده می شود.

با انواع گان پزشکی آشنا شوید

انواع گان کدامند؟

از لحاظ نوع مصرف، "گان جراحی" شامل موارد زیر می باشد:

گان چندبار مصرف:

گان های چند بار مصرف را می توان پس از استفاده، مجدداً شست و استفاده کرد. جنس گان چندبار مصرف عموماً از پنبه و پلی استر می باشد که این مزیت باعث شده هنگام عمل های جراحی، پزشکان دچار تعریض نشوند زیرا پنبه به خوبی هوا را انتقال می دهد.

گان یکبار مصرف پزشکی:

گان یکبار مصرف همانطور که از نامش پیداست فقط برای یکبار استفاده تولید شده است که دلیل استفاده از گان یکبار مصرف پزشکی این است که بیمارستان ها هزینه های شست و شو و خطرات ناشی از آلودگی میکروبی را کاهش دهند. معمولاً جنس این نوع گان ها از اسپان می باشد.

گان غیر جراحی چیست؟

گان غیر جراحی رنگ ها و طرح ها و تناسب بیشتری دارد و می تواند به عنوان یک کت و شلوار کامل یا فقط به عنوان یک بالا تنه پوشیده شود. این لباس ها همان هایی هستند که اغلب پرستاران بخش را می بینید که پوشیده اند.

گان غیر جراحی یا روپوش پزشکی معمولاً به رنگ های سفید و آبی است که راحتی حرکت را برای افراد ایجاد می کند. این روپوش های پزشکی با کیفیت بالا از پارچه ای ساخته شده اند که به اندازه کافی ضخیم است تا از تماس مستقیم مایعات بدن بیمار با پوست فرد استفاده کننده از لباس جلوگیری کند.

گان بیمار چیست؟

"گان بیمار" برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد که به انواع : گان ساده، گان مخصوص پا و گان مایو تقسیم بندی می شود.

از گان ساده برای بدن بیمار، تخت ها و میزهای مورد عمل استفاده می شود و گان مایو نیز برای پوشاندن سینی مایو استفاده می شود.

راجع به گان مخصوص پا باید بدانید که اکثراً برای عمل های دستگاه تناسلی و مقعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های مختلف گان به چه معناست؟

گان جراحی :

گان جراحی تقریباً همیشه یک رنگ ثابت دارد، خاکستری روشن، سبز روشن، آبی روشن و یا سبز آبی روشن از رنگ های گان جراحی است.

گان غیر جراحی :

گان غیر جراحی رنگ ها و طرح ها و تناسب بیشتری دارد و می تواند به عنوان یک کت و شلوار کامل یا فقط به عنوان یک بالا تنه پوشیده شود. این لباس ها همان هایی هستند که اغلب پرستاران بخش را می بینید که پوشیده اند. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد رنگ های گان غیر جراحی به رنگ آبی و سفید است.

شان بیمار:

شان بیمار هم اغلب دارای رنگ صورتی می باشد که باید به صورت فرم و یکسان باشد.

گان جراحی چه ویژگی دارد؟

گان جراحی اغلب دارای رنگ های سبز، آبی یا خاکستری می باشد که این رنگبندی ها باعث افزایش دید جراح نسبت به رنگ قرمز مانند خون می شود.

یکی از موارد مورد نیاز این گان ها، ضدآب ژاول بودن آن است. به دلیل اینکه لباس های جراحی با مواد ضد عفونی استریل یا شستشو داده می شوند نیاز است که دارای این ویژگی باشند تا در صورت شست و شو تغییر رنگ ندهند. گان ها برای حداکثر استفاده و بازدهی هزینه طراحی شده اند. آن ها از پارچه با کیفیت ساخته شده اند که هم ارزان است و می تواند حتی در کامل ترین فرآیند تمیز کردن ممکن مقاومت کند. این بدان معنی است که آن ها می توانند در مدت زمان طولانی تر از شستشو و سایش دوام بیاورند و به راحتی قابل تعویض هستند.

با انواع گان پزشکی آشنا شوید

خرید گان پزشکی از فروشگاه اینترنتی برانکارد

مجموعه برانکارد با ارائه محصولات مختلف در زمینه‌ی پزشکی و سلامت سعی بر این دارد که شما عزیزان بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید. انواع گان پزشکی و گان جراحی در فروشگاه برانکارد موجود است که می توانید برای خرید به سایت برانکارد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن021-67306 تماس بگیرید تا علاوه بر ثبت سفارش خود، از مشاوره رایگان جهت خرید نیز بهره مند شوید.

پس از خرید گان پزشکی از فروشگاه برانکارد ما کالا را در سریع ترین زمان ممکن به دست شما خواهیم رساند تا تجربه‌ی خرید بهتری را داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از گان داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha