بر اساس مطالعه‌ای که در نرسینگ اوپن منتشر شد، تماس پوست به پوست بلافاصله پس از سزارین فوایدی برای مادر و نوزاد دارد.انقباضات رحمی بیشتر، سطح هموگلوبین پلاسمای مادر بالاتر میرود و مادر  درد کمتری میکشد و گریه های نوزاد هم کمتر میشود.

تاثیر مثبت تماس پوست به پوست نوزاد و مادر بلافاصله بعد از سزارین

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی خوزه میگل پرز-خیمنز، از بیمارستان دانشگاه ویرجن ماکارنا و همکارانش بررسی کردند که آیا تماس پوست به پوست بین یک نوزاد سالم و مادر پس از سزارین نقش تعدیلی بر خونریزی پس از زایمان و انقباضات رحمی دارد یا خیر.

تجزیه و تحلیل شامل 80 زن بود که به طور تصادفی در تماس پوست به پوست یا روش معمول قرار گرفتند (40 شرکت کننده در هر گروه). متغیرهای بالینی ارزیابی شده شامل هموگلوبین پلاسما، انقباض رحم، شیردهی و درد بعد از عمل بود. متغیرهای ذهنی ارزیابی شده شامل رضایت مادر، راحتی، مقایسه با سزارین قبلی و گریه نوزاد بود.

محققان دریافتند زنان در گروه تماس پوست به پوست پس از سزارین انقباضات رحمی بیشتری داشتند و سطح هموگلوبین پلاسما مادر به طور قابل توجهی در هنگام ترخیص بالاتر بود. علاوه بر این، مداخله با میزان شیردهی، رضایت و سطح راحتی بالاتر و همچنین با درد مادر و گریه کمتر در نوزاد همراه بود.

نویسندگان می نویسند: "تکنیک هایی مانند سزارین نباید مانع از انجام تماس پوست به پوست از اتاق عمل شود، زیرا همانطور که در حین انجام این مطالعه دیدیم، می توان بدون هیچ مشکلی این کار را انجام داد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha