رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز موردی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در ایران گزارش نشده است، از افزایش آنفلوآنزای فصلی در کشور خبر داد.

«آنفلوآنزای پرندگان» هنوز در ایران گزارش نشده است/روند رو به افزایش «آنفلوآنزای فصلی»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،شهنام عرشی،رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درباره اینکه «سازمان مدیریت بحران برنامه مقابله با آنفلوآنزای حاد پرندگان را اجرا می‌کند،آیا تایید می‌کنید که این ویروس به ایران آمده است؟»،گفت:‌ موضوع برنامه سازمان مدیریت بحران شاید به خاطر این بوده که آمادگی‌هایی داشته باشیم و همه ساله این برنامه را داریم.

وی ادامه داد:‌ فعلا آنفلوآنزای پرندگان در کشور نداریم و اگر موردی باشد گزارش می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درباره «شیوع آنفلوآنزای فصلی در کشور»، خاطرنشان کرد:‌ سه چهار هفته‌ای زودتر از سالهای قبل وارد موج آنفلوآنزا شدیم و در حال افزایش است.طبق آنفلوآنزای فصلی که هر سال بوده، امسال فقط یک ماهی زودتر شروع شده و در نیمکره شمالی نیز یکسری کشورها از جمله آمریکا موارد زودتر شروع شده است.

عرشی ابراز کرد:‌ آنفلوآنزا در اطفال و کودکان شیوع بیشتری دارد؛ چون دو سال سرماخوردگی نگرفتند و در دوران کرونا نیز آنفلوآنزا در حداقل بود؛ در نتیجه انتظار می‌رفت زودتر شروع شده و شیوع بیشتر باشد، اما نوع و سوش آن همان سالهای قبل بوده است.

وی در خصوص «تامین واکسن آنفلوآنزا»، متذکر شد:‌ تاکنون مشکل خاصی نداشتیم و امیدواریم همین واکسن موجود در داروخانه‌ها کافی باشد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درباره اینکه «کدام افراد باید واکسن آنفلوآنزا را حتما تزریق کنند؟»،گفت:‌توصیه به تزریق در اولویت گروه هدف است، اما اگر افراد دیگری تزریق کنند ضرری ندارد؛البته گروه‌های هدف حتما واکسن را تزریق کنند؛ چراکه اگر مبتلا شوند، عوارض بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha