از گذشته تا کنون، تاتو بین افراد مختلف با سن و اعتقادات متفاوت، طرفداران بسیاری داشته است. بسیاری از افراد برای ثبت یک خاطره یا ماندگار کردن یک مفهوم خاص، خالکوبی انجام می‌دهند. بااین‌که خالکوبی با تصمیم شخصی افراد انجام می‌شود، گاهی اوقات افراد از نتیجه خالکوبی رضایت ندارند؛ به همین دلیل برای پاک کردن آن روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. بعضی از افراد هم برای از بین بردن اثر تاتوی قدیمی که کمرنگ شده و زیبایی روزهای اولیه را ندارد، نسبت به پاک کردن آن اقدام می‌کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن تاتو، استفاده از لیزر است. در این مقاله انواع دستگاه‌های مورداستفاده برای پاک کردن خالکوبی با لیزر را معرفی کرده و چگونگی پاک شدن تاتو با آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اگر به دنبال راه حلی برای پاک کردن تاتوی خود هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پاک کردن خالکوبی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

پاک کردن تاتو با دستگاه کیوسوییچ؛ متلاشی شدن رنگدانه‌ها

بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن تاتو، استفاده از سیستم‌های کیوسوییچ (Q-Switched) است. دستگاه‌های مجهز به سیستم کیوسوییچ، قابلیت ایجاد و ارسال پالس‌های لیزری بسیار قدرتمند در لحظه‌ای کوتاه را دارند. انرژی بالای این پالس‌ها به سرعت توسط رنگدانه‌های جوهر خالکوبی جذب شده و آن‌ها را از هم متلاشی می‌کند. به‌طورکلی، پالس تولید شده توسط دستگاه لیزر، وارد پوست شده و در عمق‌های مختلف پوست با ذرات رنگی خالکوبی واکنش نشان می‌دهد. رنگدانه‌های تاتو بعد از متلاشی شدن در عمق لایه درم پوست پخش می‌شوند و به‌مرورزمان بعد از مدتی محو می‌شوند.

برای پاک کردن تاتوها با رنگ‌های مختلف، به طول موج‌های متفاوتی نیاز است؛ زیرا میزان جذب اشعه لیزر در هر رنگ متفاوت خواهد بود. تاتوهای سیاه، قهوه‌ای، قرمز و به‌طورکلی رنگ‌های تیره، در پاک کردن خالکوبی با لیزر کیوسوییچ بهتر نتیجه می‌دهند. افراد برای پاک کردن رنگ‌های روشن‌تر مانند زرد، سبز و آبی، به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهند داشت.

انواع لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو؛ انتخاب دستگاه بر اساس رنگ تاتو

دستگاه‌های لیزر مجهز به تکنولوژی کیوسوییچ، انواع مختلفی دارند. پزشک متخصص در مرکز زیبایی بعد از بررسی تاتو، بهترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ را بر اساس رنگ خالکوبی انتخاب می‌کند. انواع لیزر کیوسوئیچ به شرح زیر است:

  • لیزر کیوسوئیچ روبی: این دستگاه برای تاتوهایی با رنگ سیاه، سبز و سرمه‌ای مناسب است.
  • لیزر کیوسوئیچ اندیگ با طول موج ۱۰۶۴: از این دستگاه برای پاک کردن خالکوبی‌هایی با رنگ سیاه و سرمه‌ای استفاده می‌شود.
  • لیزر کیوسوئیچ اندیگ با طول موج ۵۳۲: این دستگاه برای پاک کردن خالکوبی‌های بنفش، قرمز و نارنجی مناسب است.
  • لیزر کیوسوئیچ الکساندرایت: تتوهایی با رنگ سبز، سرمه‌ای و سیاه با این دستگاه پاک می‌شوند.

باتوجه‌به تنوع بسیار بالا لیزرهای مجهز به تکنولوژی کیوسوئیچ، باید انتخاب دستگاه مناسب برای پاک کردن خالکوبی با لیزر را به پزشک متخصص بسپارید. پزشک معالج با در نظر گرفتن رنگ تاتو، نوع لیزر، طول موج مناسب، درجه آن و تعداد جلسات لازم برای پاک شدن خالکوبی را به درمان‌جو معرفی می‌کند.

پاک کردن خالکوبی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

پاک کردن تاتو با دستگاه اربیوم؛ خرد کردن رنگدانه‌های خالکوبی

یکی از روش‌های مدرن برای پاک کردن تاتو، استفاده از دستگاه لیزر اربیوم است. پاک کردن خالکوبی با دستگاه اربیوم عملکرد نسبتاً ساده‌ای دارد؛ این دستگاه مجموعه‌ای از اشعه‌های لیزر را با طول موج مشخص به سمت خالکوبی می‌فرستد. طول موج این اشعه به رنگ تاتو، نوع پوست فرد و اندازه تاتو بستگی دارد. این امواج توسط رنگدانه‌های تاتو جذب شده و باعث شکسته شدن آن‌ها می‌شود. شکسته شدن رنگدانه‌های خالکوبی و تبدیل آن به اجزای کوچک‌تر، کار سیستم ایمنی بدن برای دفع کردن رنگدانه‌های خرد شده را راحت‌تر می‌کند.

یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در زمینه پوست و زیبایی دستگاه آر اف سرجیکال است. این دستگاه برای از بین بردن خالکوبی‌ها کاربرد ندارد ولی، از آر اف سرجیکال برای درمان‌های پوستی، جراحی زنان، جراحی‌های کوچک مانند برداشتن خال و زگیل استفاده می‌شود. کلینیک‌های زیبایی و مراکز درمانی، برای خرید و اطلاع از قیمت دستگاه آر اف سرجیکال می‌توانند با مجموعه آفا در تماس باشند.

تعداد جلسات لازم برای پاک کردن خالکوبی با لیزر چقدر است؟

تعداد جلسات برای پاک کردن تاتو، به عوامل مختلفی مانند: رنگ، محل، قدمت و اندازه تاتو بستگی دارد. باتوجه‌به این موارد ممکن است جلسات لیزر خالکوبی بین ۴ تا ۸ جلسه به‌ طول بیانجامد. تاتوهای بزرگ و قدیمی برای پاک شدن احتمالاً به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. بعد از انجام جلسه درمانی، پوست برای التیام و ترمیم نیاز به یک بازه ۴۰ تا ۴۵ روزه دارد.

مراقبت‌های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر برای گرفتن بهترین نتیجه

برای گرفتن بهترین نتیجه از انواع روش‌های پاک کردن خالکوبی، رعایت برخی از نکات و مراقبت‌ها ضروری است. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش از رفتن به مرکز درمانی حتماً دوش بگیرید تا محل تاتو کاملاً تمیز باشد. این کار باعث جلوگیری از ایجاد عفونت خواهد شد.
  • بعد از لیزر برای کاهش درد و آثار تورم پوست، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از انجام لیزر خالکوبی، از شستشوی محل تاتو با آب و صابون خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین، استخر و سونا بپرهیزید.
  • تا ۲ ماه از حمام آفتاب و سولاریوم خودداری کنید. این کار ترمیم زخم را به تعویق انداخته و ممکن است در ناحیه لیزر شده ایجاد اذیت کند.

با رعایت این موارد روند ترمیم زخم سرعت بیشتری می‌گیرد و نتیجه لیزر برای شما رضایت بخش خواهد بود. استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته در مراکز درمانی معتبر را فراموش نکنید.

پاک کردن خالکوبی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

پاک کردن خالکوبی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر مجموعه آفا

در این مقاله انواع دستگاه‌ها برای پاک کردن خالکوبی با لیزر معرفی کردیم و روند انجام این عمل را توضیح دادیم. دستگاه‌های لیزر کیوسوییچ و اربیوم از بهترین دستگاه‌های موجود برای پاک کردن تاتو هستند. مراکز درمانی و کلینیک‌های زیبایی می‌توانند برای خرید به‌روزترین دستگاه‌های لیزر خالکوبی و انواع تجهیزات پزشکی دیگر، به سایت آفا با آدرس afateb.com سر بزنند و از محصولات متنوع این مجموعه دیدن کنند؛ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۱۰۷۰۷۰ تماس بگیرند تا کارشناسان این مجموعه آن‌ها را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha