تحقیقات جدید نشان می دهد که ارزیابی استرس روانی افراد می تواند راه خوبی برای اندازه گیری خطر بیماری قلبی و عروق خونی باشد.

 ارزیابی استرس روانی راهی برای اندازه گیری خطر بیماری قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی یافته های مطالعه نشان داد که یک پرسشنامه کوتاه می تواند به ارزیابی کمک کند.

امیلی گاتریت، استادیار روانپزشکی و رفتار انسانی در دانشکده پزشکی وارن آلپرت دانشگاه براون و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: «مطالعه ما بخشی از شواهد مبنی بر اینکه پریشانی روانی یک عامل واقعاً مهم در تشخیص قلبی عروقی است، مانند سایر رفتارهای بهداشتی و عوامل خطر، مانند فعالیت بدنی و سطح کلسترول، که پزشکان نظارت می‌کنند.» .

برای این مطالعه، این تیم تحقیقاتی را که در پنج سال گذشته منتشر شده بود، شامل بزرگسالانی بدون تشخیص روانپزشکی که از نظر افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه، استرس یا علائم سلامت روان عمومی غربالگری شده بودند و بیش از شش ماه تحت نظر بودند، بررسی کردند که حدودا 58 درصد زن بودند.

در مجموع، گاتریت و همکارانش یافته های 28 مطالعه را که شامل بیش از 658 هزار بیمار بود، تجزیه و تحلیل کردند. محققان دریافتند افرادی که سطح بالایی از پریشانی روانی را گزارش می کنند، 28 درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

به گفته کارلی گلدشتاین، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، استادیار روانپزشکی و رفتار انسانی، یک پرسشنامه مختصر سلامت روان می تواند به پزشکان ایده بهتری نه تنها در مورد خطرات سلامت روان بیمار، بلکه همچنین خطر مرتبط با بیماری قلبی را به پزشکان ارائه دهد.

وی افزود: بر اساس نتایج پرسشنامه، پزشک می‌تواند فوراً به بیمار توصیه کند که چگونه بهبود سلامت روان می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

گلدشتاین در دانشگاه براون گفت: "این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که ناراحتی روانی یک بیمار مستقیماً با خطر قلبی عروقی آنها مرتبط است، و فرصت هایی را برای پزشکان فراهم می کند تا به بیمار کمک کنند تا خطرات خود را در طول زمان مدیریت کند، برای سلامت کلی بهتر، درست در نقطه مراقبت." انتشار خبر

او خاطرنشان کرد: قبل از این مطالعه مشخص نبود که آیا یک غربالگری مختصر سلامت روان به پیش بینی خطر بیماری قلبی کمک می کند یا خیر.

گافی گفت: "ما معتقدیم که استفاده از این غربالگرهای مختصر، چه در یک بیمارستان یا یک محیط مراقبت بهداشتی جامعه، بازخوردی را ارائه می دهد که در درک خطر بیماری قلبی عروقی به روشی بسیار چند بعدی در مقایسه با استفاده از ارزیابی های استانداردتر مانند فشار خون یا سطح کلسترول مفید است. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha