همه گیری بدون شک پیشرفت فناوری و پذیرش در مراقبت های بهداشتی را تسریع کرد. اکنون برای بیماران راحت‌تر و سریع‌تر است که خدمات پزشکی را خارج از چهار دیواری سنتی مراکز پزشکی دریافت کنند و راحتی و دسترسی را برای همه افزایش داده شده.

آینده دیجیتال هلث در جهان چگونه خواهد بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فوربس تله هلث این امکان را برای بیماران فراهم کرده است که بدون مراجعه حضوری به مطب، مراقبت دریافت کنند. علاوه بر این، نظارت از راه دور بیمار به طور گسترده پذیرفته شده است. با افزایش روزافزون محبوبیت تکنولوژی در همه‌گیری کووید 19 ، این فناوری اکنون شامل فناوری پوشیدنی با قابلیت‌های چشمگیر است، از نظارت از راه دور موارد حیاتی گرفته تا اکوکاردیوگرام از راه دور. اگر همه‌گیری نبود، احتمالاً یک دهه دیگر طول می‌کشید تا صنعت مراقبت‌های بهداشتی به جایگاه امروزی برسد.


ما به‌عنوان یک صنعت، در زمینه فناوری هنوز راه در پیش داریم، اما پیشرفت‌های اخیر ، صنعت را در موقعیت برتر برای نوآوری و بهبود قرار داده است. شرکت های فناوری مراقبت های بهداشتی فرصت زیادی برای معرفی ابزارهای مناسب برای کمک به بیماران و ارائه دهندگان دارند.

همانطور که به سال آینده و فراتر از آن نگاه می کنیم، به اشتراک گذاری داده های یکپارچه، شفافیت بیشتر برای بیماران و تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.


یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در مراقبت‌های بهداشتی امروز، عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها بین ارائه‌دهندگان است. داده ها و اطلاعات بیمار به طور معمول بین ارائه دهندگان به اشتراک گذاشته نمی شود، که می تواند باعث چالش های قابل اجتناب، ناامیدی، تاخیر و پیامدهای بالقوه مضر برای بیماران شود. همچنین می تواند مشکلاتی را برای سیستم های سلامت ایجاد کند.

به اشتراک گذاری ایمن و مطابق با HIPAA داده ها و اطلاعات بیماران در سراسر ارائه دهندگان پزشکی یکی از مهم ترین پیشرفت ها در دهه آینده خواهد بود.

پنهان نگه داشتن داده ها و اطلاعات بیمار منجر به انباشت مقادیر فوق العاده ای از هزینه های غیرضروری مراقبت های بهداشتی می شود. این امر تا حد زیادی به دلیل انجام آزمایش‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی غیرضروری یا اضافی است، زیرا ارائه‌دهندگان به سابقه پزشکی کامل بیمار دسترسی ندارند. عمل به اشتراک گذاشتن داده ها و اطلاعات مهم بیمار نیز می تواند منجر به درمان های پزشکی غیر ضروری شود که در برخی موارد می تواند برای بیماران خطرناک باشد.

بعلاوه، انباشت هزینه های بیهوده یکی از بزرگترین مشکلات سیستم مراقبت های بهداشتی امروزی را تشدید می کند - اینکه فقط افراد دارای بیمه خوب می توانند به مراقبت های با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند.

برای کمک به افزایش دسترسی به مراقبت و بهبود کلی شرایط صنعت سلامت دیجیتال هم برای سیستم‌های بهداشتی و هم برای بیماران، استفاده از فناوری پیشرفته برای افزایش اشتراک‌گذاری داده‌ها بسیار مهم است.

شفافیت در چرخه زندگی پزشکی

پیشرفت های تکنولوژیکی و پذیرش به افزایش شفافیت در هر مرحله از چرخه زندگی پزشکی برای بیماران کمک می کند. برای سال ها، عدم شفافیت مداوم در خدمات و هزینه های خاص باعث چالش ها و سوء تفاهم های گسترده شده است. متأسفانه، برای بیماران بسیار رایج است که به طور کامل نمی دانند چه خدمات پزشکی انجام می شود، کجا انجام می شود، چه زمانی انجام می شود و با چه قیمتی انجام می شود.

فناوری می‌تواند به پر کردن این شکاف کمک کند و به بیماران دسترسی ساده و آسان به جزئیات و اطلاعات حیاتی را از هر کجا فراهم کند. در واقع، درست کمتر از دو سال پیش، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده دو قانون اساسی را صادر کرد که به بیماران امکان دسترسی ایمن و افزایش یافته به داده های مراقبت های بهداشتی خود را می داد و آنها را قادر می ساخت تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

علاوه بر این، مهم است که این اطلاعات به گونه‌ای به بیماران ارائه شود که برای همه، از جمله کسانی که تحصیلات پایینی دارند، بیمه‌شده‌اند و افراد مسن، در دسترس باشد. یک گام بسیار ضروری برای کمک به افزایش دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت برای همه، افزایش شفافیت در چرخه زندگی پزشکی کلیدی است.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

ما همچنان شاهد فناوری های پیشرفته تری مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) خواهیم بود که برای تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. ابزارهای ارزشمندی که دائماً در حال نوآوری هستند، هوش مصنوعی و ML می‌توانند به پیش‌بینی‌های بالقوه نجات‌بخش برای بیماران کمک کنند. این شامل:

• احتمال واکنش یک بیمار به برخی داروها یا پروتکل های درمانی چگونه است.

• کدام بیماران به دلیل از دست دادن درمان های پیشگیرانه دچار آسیب شده اند.

• کدام بیماران و به چه دلایلی احتمال دارد دوباره در بیمارستان بستری شوند.

• تشخیص زودهنگام عفونت ها، از جمله شناسایی کووید-19، بر اساس پایش از راه دور موارد حیاتی.

به عنوان مثال، سیستم سلامت Ochsner از یک ابزار هوش مصنوعی استفاده می کند که پزشکان را قادر می‌سازد پیش‌بینی کنند که چه زمانی یک بیمار در شرف «کد خوردن» است - یا دچار ایست قلبی یا تنفسی می‌شود.

با ایجاد امواج در پیشگیری و تشخیص زودهنگام، تجزیه و تحلیل های پیش بینی در موقعیتی عالی برای کمک به بیماران بیشتر در دریافت درمان های پزشکی پیشگیرانه و اجتناب از بستری شدن در بیمارستان است.

چالش های تکنولوژیکی

بزرگ‌ترین چالشی که صنعت مراقبت‌های بهداشتی هنگام پذیرش فناوری جدید با آن مواجه است، میزان خطای اولیه است. به طور کلی، محصولات فناوری جدید قبل از اینکه به اندازه کافی قابل اعتماد باشند نیاز به تکرار دارند. این فرآیند تکراری می‌تواند دردناک باشد و به طور بالقوه منجر به پیش‌بینی‌های نادرست و توصیه‌های نامناسب شود.

برای جلوگیری از این امر، فن‌آوران و پزشکان باید در هنگام عرضه فناوری جدید همکاری نزدیک داشته باشند. آنها با هم باید ابزارهای جدید را به دقت آزمایش کنند و روش های ایمن را شناسایی کنند تا زمانی که قابلیت اطمینان به اندازه کافی به دست آید.

استفاده از قدرت فناوری و تحرک

بدیهی است که اکنون زمان آن است که شرکت های فناوری مراقبت های بهداشتی تغییرات واقعی و پایداری را ایجاد کنند که صنعت دیجیتال سلامت را برای بیماران و ارائه دهندگان در سراسر کشور بهبود می بخشد.

این تغییر با پذیرش مداوم فناوری نوآورانه همراه با افزایش نیروی کار سیار امکان پذیر خواهد شد. با برخی از کارکنان پزشکی که به یک مکان فیزیکی مرکزی محدود نمی شوند، می توان خدمات بیشتری را خارج از مرکز پزشکی سنتی - از جمله در محله یا خانه بیمار - ارائه داد.

با نگاهی به آینده، ضروری است که صنعت مراقبت های بهداشتی بر روی یک هدف مشترک متمرکز بماند - اطمینان از اینکه همه، بدون توجه به شرایط شخصی، به مراقبت های با کیفیت بالا و بسیار مقرون به صرفه دسترسی دارند. فناوری پیشرفته که با افزایش تحرک حتی قدرتمندتر شده است، این امر را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha