رئیس سازمان غذا و دارو، درباره نظارت بر بازار دارو و تجهیزات پزشکی از طریق سامانه تی‌تک، نکاتی را متذکر شد.

۷۰ درصد تجهیزات پزشکی قابل استعلام است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدحیدر محمدی، شنبه شب در برنامه صف اول شبکه خبر، گفت: ما بر اساس سامانه تی‌تک می‌توانیم از وضعیت دارو در کشور مطلع و آگاه شویم. در واقع، برنامه ریزی ما می‌بایست بر اساس گزارش سامانه تی‌تک انجام شود که این گزارش‌ها را شرکت‌ها در سامانه بارگذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صد درصد داروهای وارداتی در سامانه تی‌تک ثبت می‌شود، افزود: ۹۰ درصد داروهای تولید داخل در سامانه ثبت می‌شود.

محمدی به تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: تجهیزات پزشکی ۴ هزار تولید کننده و وارد کننده دارد که ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی در سامانه تی‌تک ثبت می‌شود اما ۷۰ درصد تجهیزات قابل استعلام است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: سامانه تی‌تک یکی از ابزارهای نظارتی ما است و به همین خاطر به دنبال تکمیل زیرساخت‌های این سامانه هستیم.

محمدی در ادامه با اشاره به ثبت ۹۱۴ کد ژنریک دارو در آخر زنجیره، گفت: طبق قانون، قیمت گذاری مواد اولیه صورت نمی‌گرفت اما ارز ترجیحی به آن پرداخت می‌شد.

وی با عنوان این مطلب که دو پیشنهاد به تولید کنندگان مواد اولیه داشته‌ایم، گفت: ما به تولید کنندگان مواد اولیه پیشنهاد داده‌ایم یا قیمت گذاری را قبول کنند و یا اینکه واردات را آزاد می‌کنیم و رقابت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha