چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 348153

پژوهشگران استرالیایی در یک مقاله علمی جدید، به انتشار نکاتی جالب در مورد نحوه ارائه دارو به کودکانی که در مقابل این کار مقاومت می کنند، پرداخته اند.

اینگونه به فرزندتان دارو بدهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، بسیاری از والدین و مراقبان به خوبی با دردسرهای دارو دادن به کودکان آشنا هستند. اغلب کودکان در مقابل خوردن دارو مقاومت هایی را نشان می دهند که والدین را از کوره به در می برد. اما برای رفع این معضل چه کاری می توان کرد. پژوهشگرانی استرالیایی در مقاله ای که در همین خصوص منتشر کرده اند، نکات و ترفندهایی را مطرح کرده اند.

پژوهشگران بیمارستان زنان و کودکان آدلاید واقع در کشور استرالیا در این باره می گویند: کودکان به دلایل متعددی ممکن است از مصرف دارو امتناع کنند. این دلایل می توانند شامل ترس، مزه دارو و یا حتی مورد عجیبی مثل خجالت باشد. شاید هم به سادگی بتوان گفت که آن ها، داروی مد نظر را دوست ندارند.

به گفته آن ها، برای رفع این مشکلات، بایستی به طور ساده، دارویی را انتخاب کنید که برای فرزندتان مناسب باشد. به این نکات توجه کنید که فرزند شما چند ساله است؟ آیا توان قورت دادن را دارد؟ آیا اصولا داروی مد نظر برای ارائه به کودک، شکل ساده ای دارد. شما می توانید از فرزندتان بپرسید که چه شکل و طعمی را ترجیح می دهد.

در این مقاله آمده است که شما می توانید طعم بد یک دارو را از طریق مخلوط کردن آن با آب میوه یا یک مایع شیرین بهبود بخشید. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید فرزند شما چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را نمی پسندد. آن ها ممکن است الزاما طعم هایی را که شما می پسندید، دوست نداشته باشند.

محققان استرالیایی می گویند: هنگام دادن مایعات دارویی به بچه، آن ها را در قسمت عقبی دهان و پشت گونه ها خالی کنید. این کار با دور کردن دارو از زبان، باعث کاهش حس کردن طعم و مزه دارو می شود. برای این کار، آماده کردن نوشیدنی های مورد علاقه کودک قبل از ارائه دارو، می تواند کمک موثری باشد.

برخی از بچه ها ممکن است مزه و احساسی را که یک داروی غلیظ به آن ها می دهد، دوست نداشته باشند. در این حالت می توانید غلظت مایع دارویی را از طریق مخلوط کردن آن با آب یا یک نوشیدنی طعم دار کاهش دهید.

آن ها همچنین اشاره کرده اند که شما می‌توانید با مخلوط کردن قرص‌های له شده با یک محلول غذایی غلیظ مانند ژله، احساس خرد بودن و شبیه شن و ماسه بودن دارو را از بین ببرید.

این محققان می گویند: درواقع، هیچ روش کاملا صحیح و استانداردی برای دادن دارو به کودکان وجود ندارد و شاید لازم باشد که والدین، راه‌های زیاد و مختلفی را در این خصوص امتحان کنند تا روش مؤثر برای کودک خود را بیابند.

آن ها در انتها با انتشار این توصیه ها در نشریه Australian Prescriber اظهار داشته اند که والدین، بسیار مهم است که همیشه با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند تا در این باره، توصیه هایی را اخذ کرده و از ممکن بودن مخلوط کردن داروها با آب و مواد دیگر یا کاهش غلظت آن ها اطمینان حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha