یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی به کشور/بارش پراکنده در پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا برای سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های البرز و مناطقی از شمال شرق کشور باران پیش‌بینی می‌شود و بیشترین بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، در بخش‌هایی از خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال استان بوشهر و شمال غرب فارس شاهد بارش هستیم، ادامه داد: بخش‌هایی از استان بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمان و فارس نیز از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رفیعی با بیان اینکه روزهای سه شنبه و چهارشنبه فعالیت این سامانه تقویت می‌شود و بارش‌ها در جنوب‌غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب کشور، مرکز و شرق کشور ادامه دارد، اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به ارتفاعات زاگرس مرکزی است و بارش‌ها را در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه در نوار شمالی کشور و نوار جنوبی البرز با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما مواجه هستیم، عنوان کرد: طی روزهای آینده آب‌های خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم اند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور توضیح داد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری و غبار آلود دارد که در ساعات پایانی شب بارش پراکنده و خفیف نیز قابل مشاهده است. بیشینه دما در تهران بین ۱۲ درجه و کمینه دما ۹ درجه بالای صفر متغیر است.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: سردترین نقطه کشور منطقه بویین و میاندشت در استان اصفهان و گرم‌ترین نقطه نیز با دمای ۳۳ درجه در بندر دیر در استان بوشهر و عسلویه گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha