مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران با اشاره به کمک به جمع آوری کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها گفت: ظرفیت جمع آوری کارتن خواب‌ها نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است. 

ظرفیت جمع‌آوری کارتن خواب‌ها نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران در مراسم افتتاحیه و راه اندازی گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی ویژه فصل سرما با اشاره به کمک به جمع آوری کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها گفت: ظرفیت جمع آوری کارتن خواب‌ها نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز جمع آوری معتادان بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مراکز خالی است و دلیل آن هم این است که در سال گذشته معتادان متجاهر ظرفیت را پر کرده بودند، اما امسال با تمام ظرفیت‌ها معتادان متجاهر را از مراکز مددسرا و گرمکن‌ها به مراکز ماده ۱۶ منتقل کرده‌ایم و اکنون نگرانی درباره زمستان وجود ندارد.

احمدی صدر گفت: نسبت به سال گذشته تعداد گشت‌های ما دو برابر افزایش یافته است و ۴۰ خودرو و ۷ اتوبوس کار جمع آوری ۲ هزار و ۵۰۰ بی خانمان را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تصریح کرد: این مراکز برای افراد کارتون خواب و بی‌خانمان است و در مواردی که سرپناه برای آن‌ها وجود ندارد می‌تواند در مراکز شهرداری تهران بمانند و غذا و محل استراحت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود به صورت کاملا رایگان است اظهار کرد:اگر شهروندان بی خانمانی در تهران دیدند حتما با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند گشت‌های شهرداری امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

احمدی صدر با اشاره به اتوبوس‌هایی که معتادان را نگهداری می‌کنند بیان کرد: این خودرو مختص بی خانمان‌ها است و، اما اتوبوس خوابی با گشت‌های معتادان باید جداسازی شود، زیرا عده‌ای نمی‌خواهند به مراکز بروند برای همین اتوبوس‌هایی به عنوان همراه سرای موقت ایجاد شده تا کسانی که نمی‌خواهند به مراکز بروند در این اتوبوس‌ها بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha