بررسی مسأله کودک آزاری در ایران نشان می دهد که آزار جسمی، عاطفی و بی توجهی به کودکان می توانند تاثیرات منفی بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان بگذارند.

 کودک آزاری در ایران،عوامل،دلاایل و راهکارها

بررسی مسأله کودک آزاری در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید مورد توجه قرار بگیرد. کودک آزاری شامل آزار جسمی، جنسی، عاطفی، بی توجهی به کودکان و... می باشد که در سالهای اخیر در ایران بسیار شیوع پیدا کرده است. کودک آزاری می تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان بگذارد و شرایط بسیار بحرانی در جامعه ایجاد می کند. بنابراین، دولت باید تلاش کند تا این مشکل بزرگ را برطرف نماید و باید برنامه های خاصی طراحی کند تا بتواند باعث جلوگیری این معضل شود.

آزار جسمی نوعی کودک آزاری محسوب می شود که می تواند منجر به آسیب های جدی در کودکان شود. به عنوان مثال، کتک زدن جزء این نوع کودک آزاری به شمار می آید. ما در اینجا به بررسی مسأله کودک آزاری در ایران می پردازیم تا شما بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

کودک آزاری در ایران چه مشکلات و بحران هایی را در جامعه نشان می دهد؟

بررسی مسأله کودک آزاری در ایران نشان می دهد که سوء استفاده عاطفی نیز می تواند تاثیرات منفی زیادی به همراه داشته باشد و باعث می شود تا کودکان احساس بی ارزش بودن کنند. توهین، بی اعتنایی و فریاد زدن جزء آزارهای عاطفی محسوب می شوند.

سوء استفاده جنسی نیز نوعی کودک آزاری است که در این مورد، کودکان ناخواسته مجبور می شوند در فعالیت های جنسی شرکت کنند. این می تواند عواقب بسیار بدی برای کودکان به همراه داشته باشد. غفلت و بی توجهی نسبت به نیازهای جسمی و عاطفی کودکان نیز نوعی کودک آزاری به شمار می آید که می تواند آسیب های جدی زیادی به کودکان وارد کند.

بیشتر بدانید: صدای خاموش کودکان

در بررسی مسأله کودک آزاری در ایران، چه عواملی می تواند منجر به افزایش این موضوع شود؟

در بررسی مسأله کودک آزاری در ایران، عواملی شامل تعداد اعضای خانواده، میزان تحصیلات پایین خانواده ها، کم سن بودن مادر، فقر، روش نادرست فرزند پروری، اعتیاد، جنسیت و سن کودکان، ناتوانی جسمی و ذهنی و کودکان بی خانمان و بی سرپرست می توانند منجر به افزایش خطر کودک آزاری شوند.

تحقیقات نشان داده اند که کودک آزاری می تواند تاثیرات فوری و بلند مدتی برای کودکان به همراه داشته باشد و به سلامت جسمی و روانی آنها آسیب می رساند. علاوه بر این، کودک آزاری می تواند باعث استرس، افسردگی، رفتارهای خطرناک، خودکشی و پرخاشگری در بزرگسالی نیز شود. کودک آزاری همچنین منجر به کاهش اعتماد به نفس می شود و در عملکرد اجتماعی اختلال ایجاد می کند.

 کودک آزاری در ایران،عوامل،دلاایل و راهکارها

بررسی مسأله کودک آزاری در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به چه دلایلی میزان کودک آزاری در ایران افزایش پیدا کرده است؟

بررسی مسأله کودک آزاری در ایران نشان می دهد که آزار جسمی کودکان 17%، آزار عاطفی 49%و بی توجهی به کودکان 36% در این کشور وجود دارد. مطالعات و تحقیقات متعددی در رابطه با شناسایی شیوع کودک آزاری در کشورهای سراسر جهان انجام شده است. ایران نیز جزء آن کشورهایی به شمار می آید که کودک آزاری در آن شیوع پیدا کرده است.

شیوع کودک آزاری در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بیشتر است. به دلیل برخی از مشکلات فرهنگی و حقوقی، کودک آزاری در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال، بیشتر خانواده های ایرانی برای اینکه بتوانند مشکلات رفتاری کودکان خود را کنترل و اصلاح کنند، از تنبیه بدنی استفاده می کنند.

 کودک آزاری در ایران،عوامل،دلاایل و راهکارها

بررسی مسأله کودک آزاری در ایران نشان می دهد که آزار جسمی کودکان 17%، آزار عاطفی 49%و بی توجهی به کودکان 36% در این کشور وجود دارد.

بیشتر بدانید: کودک‌آزاری‌ها را گزارش کنید

چگونه باید آمار کودک آزاری در جامعه را کاهش داد؟

دولت ایران باید راهکارهای کاهش آمار کودک آزاری در جامعه را مورد بررسی قرار دهد و همچنین باید برنامه جامعی طراحی کند تا بتواند از کودک آزاری جلوگیری نماید. این موضوع باید مورد اهمیت قرار بگیرد و بهتر است قانونی در نظر گرفته شود تا بی توجهی و سوء استفاده از کودکان گزارش داده شود.

مسئولیت اجتماعی جامعه در مواجهه با کودک آزاری این است که افرادی که از تخصص کافی برخوردار می باشند و با کودکان کار می کنند، باید موارد مشکوک در رابطه با کودک آزاری را به مقامات نظارتی اطلاع دهند تا پیگیری و مورد بررسی قرار بگیرند. اختلالات روانشناختی خانواده از علل کودک آزاریها همچنین باید شناسایی شوند. آموزش های لازم باید به خانواده ها داده شود تا میزان کودک آزاری در جامعه تا حدی کاهش پیدا کند. آموزش خانواده و مسأله کودک آزاری از اهمیت خاصی برخوردار می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 کودک آزاری در ایران،عوامل،دلاایل و راهکارها

در بررسی مسأله کودک آزاری در ایران، عواملی شامل تعداد اعضای خانواده، میزان تحصیلات پایین خانواده ها، کم سن بودن مادر، فقر، روش نادرست فرزند پروری و... می توانند منجر به افزایش خطر کودک آزاری شوند.

منبع:

https://pdf.sciencedirectassets.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یه بنده خدا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    خب نظری ندارم :)